Priser 80-talare

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Priser 80-talare

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Kolla priserna på “Youngtimer” i Tyskland. Spider från 80-talet ca 8000 € och GTV6 10 000 € i riktpris.

http://www.focus.de/auto/gebrauchtwagen/youngtimer/diese-autos-sorgen-fuer-gute-laune-schnaeppchen-und-wertanlagen-80-kult-youngtimer-der-80er_id_4044322.html

Lars Narvselius
    Deltagare

Ja, man vet inte vad man skall tro. Läste i våras att 116 GTV6 skulle vara värd upp till 250.000:- i fint skick. Jo,tjena. 10-12.000 Euro för en bil i fint skick är väl ungefär den prisbild som funnits ett tag?

GTV6 GP - 87 / Giulietta Veloce - 16

Det ska mycket till för att en 2 dörrars sportcoupe ska bli värd något på gamla dar. Dessa bilar sparas oftast av entusiaster och det innebär att man skapar ett överflöde på dom vad gäller efterfrågan. Däremot 4 dörrars sedaner sliter man ut så dessa blir sällsynta och därmed eftertraktade av samlare.

Detta stämmer inte in (vad jag sett) på “Bertone” och Berlina, även om Berlinorna börjat sin klättring uppåt… 
      Ungefär samma på GTV & Alfetta.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Björn Ek
      Deltagare

Intressant fråga det där med sedanerna, jag undrar vad en lätt kittad Alfetta som min betingar för pris idag… 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Gabriel Eriksson
        Deltagare

Inlägg av Michael Gunnarson på 2014-08-09 21:32

Det ska mycket till för att en 2 dörrars sportcoupe ska bli värd något på gamla dar. Dessa bilar sparas oftast av entusiaster och det innebär att man skapar ett överflöde på dom vad gäller efterfrågan. Däremot 4 dörrars sedaner sliter man ut så dessa blir sällsynta och därmed eftertraktade av samlare.

Har du nåt exempel där man brukar värdera sedanen högre än coupemodellen?

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Till GTV6 finns ju ingen direkt motsvarighet bland sedanerna. Men jag tycker dom är väldigt lågt värderade för att vara så fina bilar.

Vad gäller Bertonecoupe och Giulia så tycker jag att priserna är likvärdiga om det handlar om orenoverade originalbilar i fint skick. Bertonecouperna som är till salu är ju oftast väldigt påkostade med motorer och chassiuppdateringar och det är klart att ägarna vill försöka få tillbaks så mycket som möjligt av det när dom läggs ut till försäljning.

Alfetta och Alfetta GTV i riktigt fint skick ligger ju också ganska lika i pris trots att det såldes fler av sedanerna.

En riktigt fin Sud tror jag betingar ett högre pris en än motsvarande Sprint.

Mats Forssén
          Moderator

Inlägg av Michael Gunnarson på 2014-08-11 13:47

Till GTV6 finns ju ingen direkt motsvarighet bland sedanerna.

Den motsvarigheten måste ju vara 116-bilarnas absoluta peak, dvs Alfa 90 

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.