Privatleasing Stelvio

Published by Janne Skog on

Forum Allmänt Privatleasing Stelvio

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22839
    Janne Skog
    Deltagare

      Autolounge har 7 st 200hk Stelvio som man kan privatleasa för 3995 kr per månad. Lägger man till 500 kr så har man vinterdäck och 2000 mil per år. Finns en baksida pga felbeställning – ingen stol- eller rattvärme. Jag blev sugen ett tag, men besinnade mig då jag kom på att jag bor i Norrland.

      #22840

      Bor du i norrland har du motor & kupévärmare, har väl alla?
      Då överlever du utan dessa options, även om de är sköna att ha…

      Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

      #22841
      Mats Forssén
      Moderator

        Stolsvärmen tar en bra stund tycker jag så den vet jag inte om jag själv skulle sakna. Rattvärmen är däremot effektiv och skön. Men å andra sidan är Stelvion min första bil nånsin som har det så det går det ju också att klara sig utan. Låter som ett förmånligt tillfälle att åka en väldigt trevlig Alfa i tre år. Prova att förhandla in en rattmuff och en fäll i dealen så är det ju bara att köra! 🙂

        #22842
        Janne Skog
        Deltagare

          jo jag funderar fortfarande. Har precis installerat motor och kupévärmare i min Giulietta (eller nu på måndag för att vara exakt).

          #22843
          Kenneth Lund
          Deltagare

            Ser ut som ett bra erbjudande, men som vanligt, fundera noga.
            Att köra en ny och tämligen exklusiv bil, kostar alltid. I Ditt fall så gäller 4500 +200 per månad om Du vill ha en annan färg än vit. 4700 per månad gånger 36= Nästan 170.000:-
            Frågan är vad kostar alternativet? Köpa och ta andrahandssmällen?

            Jag skulle, innan jag satte min kråka på kontraktet kolla: var kan Du utföra de fria servicearna?
            Vad händer med månadskostnaden om (när..) räntan stiger. Hur mycket slår det ?
            Och: finns möjlighet att köpa ut bilen om Du vill köpa den efter leasingtiden? Kostnad?

            Största anledningen till att jag inte har någon Alfa är den ekonomiska biten- rätt dyra i inköp och ett andrahandsvärde som känns skakigt. Därtill väldigt få serviceverkstäder. Privatleasing är kanske den kloka lösningen. Alltid kul att köra en ny och problemfri bil. Och en helt ny Alfa är ju verkligen speciellt.

          Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.