Problem med radion i en GT -2004

Published by Martin Gynnerstedt on

Forum Allmänt Problem med radion i en GT -2004

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hej,

Jag har drabbats av ett besynnerligt fel, radion vaknar till liv själv och börjar spela, den kan börja spela när bilen inte är igång. Detta har gjort att batteriet har laddat ur vid två tillfällen.  Har något varit med om liknande fel och vet om det är något som går att fixa?

Bilen har en inbyggd radio som tydligen kostar runt 6000 kr om man vill ha en ny vilket känns lite mycket i sammanhanget då bilen ju inte är helt ny. Känner någon till ställen man säljer begagnade “inbyggda” radios för alfa GT, t.ex. “skroten”? 

Tackar på förhand för svar

Martin 

Henrik Boldrup
    Deltagare

Hej, det är ett känt fel med origiinalradion.

Det är en liten switch som tror att det blir en CD istoppad och startar radion, lösningen är att alltid ha en CD istoppad och använda SRC knappen för att byta mellan CD och radio.

Om du letar på skroten måste det vara exakt samma artikelnummer som din, annars kan det bli konstigt ljud, bla skiljer det med eller utan BOSE.

/Henrik

Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Hej Henrik och tack för ditt svar,

När jag tänker efter så började problemen när jag tog ur en gammal CD-skivan som satt i – kan inte komma ihåg att det var några problem innan. Kopplade dock inte att dessa två saker kunde hänga ihop. ska testa att stoppa tillbaks CDn.

Angående knappen du skriver om “SRC-knappen”, vad är detta för knapp?

//Martin

Thomas Sjölin
      Deltagare

SRC-knappen är den du använder för att välja mellan radio, cd eller växlare om du har en sådan.

Igino Cazzola
        Deltagare

SRC = Source = Källa

Jag är fullständigt Räserskadad

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.