Jag förstår känslan… Var med om nåt liknande. Lämnade in mc delar för lackering till en “vän till en vän”. Han skulle skicka räkning och jag påpekade det några gånger. Men kom aldrig nån räkning. Kändes lite knepigt då jag iaf vill göra rätt för mig. Typ 1 år senare stötte vi ihop i ett shoppingcenter 15 mil bort. “Förresten, jag skickade aldrig nån räkning” sa han… Så jag swishade honom en summa, säkert billigare än den faktiska kostnaden då han lagt ner företaget. Kändes bra för samvetet och relationen till min vän. 😎
I ditt fall känns det som du gjort det du kan. Alltså meddelat att du vill betala men får ingen räkning. Det låter jättekonstigt då flesta företag kör aĺlt via data och spottar ut allt automatiskt. Nackdelen är att om de plötsligt kommer på felaktigheten. Då får du kanske en SFR. (Stor, fet räkning) Rent juridiskt vet jag inte vad som gäller även om jag läst det i nåt sammanhang. Googla? Hur länge kan en räkning dröja, när är man skyldig att betala den?
EDIT: Googlade lite och om jag förstod rätt så har säljaren 3 år på sig att skicka fakturan, efter det upphör betalningskravet.
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13