Profilbild
Published by Anders Egermo on
- Detta ämne har 13 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 24 augusti, 2023 kl. 23:24 av
Lars T Andersson.
-
FörfattareInlägg
-
2 augusti, 2023 kl. 00:17 #66694
Jag är inget vidare på datorer och telefoner, men jag tror att jag går in på rätt ställe. Det står “ändra profilbild” och när man klickar på det så kommer det upp en cirkel med en kamera i. (Se bild!) Då tycker jag att det bara borde vara att klicka på den och sen välja en bild, men det händer inte ett dugg när jag försöker…🤔
Jag verkar inte vara ensam om att inte förstå hur man ska göra för majoriteten av alla medlemmar saknar bild.🙄-
Detta ämne redigerades för 3 månader, 4 veckor sedan av
Anders Egermo.
-
Anders Egermo.
Attachments:
SAABtoken
2 augusti, 2023 kl. 06:44 #66699Det kan vara nåt knas med detta? För ett bra tag sedan försvann allas profilbilder, även min. Jag vet inte om det var i samband med nån uppdatering, krasch eller flytt av sidan. Och… jag tror inte att jag provat lägga upp en ny bild. Får kanske testa när jag sätter mig vid datorn nån gång.
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
3 augusti, 2023 kl. 14:25 #66704Såja, nu har jag lyckats… Gå in under profilbild inte omslag för profil så borde det fungera. Se bild… om jag lyckas få in den.
Attachments:
4 augusti, 2023 kl. 00:10 #66710Tack för försök till hjälp!👍
Det är så jag försöker göra, men det enda som händer är att sidan laddas om. 😏 Jag försöker från min IPhone. Måste man göra det från en dator kanske?🙄
SAABtoken
4 augusti, 2023 kl. 06:59 #66712Jag testade på min surfplatta, android och där verkade det fungera. Avbröt vid. SPARA ny bild.
Men bytte ut bakgrundsbild för profil utan problem, ungefär samma procedur. Så är kanske nåt strul att fixa via Iphone?
5 augusti, 2023 kl. 00:41 #66733Jag får testa på datorn när jag kommer hem igen. 👍
SAABtoken
9 augusti, 2023 kl. 01:23 #66774På datorn funkade det bra!😊
SAABtoken
14 augusti, 2023 kl. 21:41 #66782Spelar det nån roll om profilbilden syns eller ej?
Det är ju aldrig nån som besöker det här forumet…..De flesta verkar meta hos Sucker-berg.Lars T
P.S.
Min har försvunnit och den kommer inte att ersättas.
D.S.-
Det här svaret redigerades för 3 månader, 2 veckor sedan av
Lars T Andersson.
15 augusti, 2023 kl. 23:55 #66784Spelar det nån roll om profilbilden syns eller ej? Det är ju aldrig nån som besöker det här forumet…..De flesta verkar meta hos Sucker-berg. Lars T P.S. Min har försvunnit och den kommer inte att ersättas. D.S.
Tyvärr verkar det ha blivit så och det är skittråkigt. Jag saknar det gamla aktiva forumet innan alla flyttade dit. Själv kommer jag aldrig göra det så får väl vara utan kommunikation med klubbmedlemmar i framtiden. Själv har jag oerhört svårt förstå hur man kan välja den röriga soppa som FB är framför klubbforumet.
17 augusti, 2023 kl. 21:51 #66792Det är ju lite märkligt egentligen. En del av våra medlemsavgifter går till att hålla den här hemsidan igång 24/7. Men i stället favoriserar medlemmarna i den här föreningen en kommersiell aktör med tvivelaktigt rykte där allt som publiceras är aktörens egendom. Och som dessutom är ett fullständigt ostrukturerat flöde av inlägg! En gruppdiskussion utan disciplin. Jag har WhatsApp. Därtill är jag nödd och tvungen, men jag skulle gärna vara utan.
“Märkligt beteende” är kanske ett för svagt attribut? Vad sägs om “Illojalt”? Någon som vill kommentera?
Lars T
18 augusti, 2023 kl. 06:30 #66793Själv besöker jag forumet varje morgonrunda när jag kollar av mina sajter. Och jag kan hålla med om att aktiviteten är låg men det beror säkert på vissa faktorer som jag nämnt tidigare. Tillgänglighet, respons och enkelhet. Jag är också med i några MC-märkesrelaterade forum och där är trenden densamma. Låg aktivitet, mera på FB. Ett ställe där de håller ångan uppe är A Power… skrivs mycket men säkert pga alla projekttrådar osv.
De flesta har FB. Du får notis om nåt skrivs i gruppen, ofta svar på nån minut. Enkelt att publicera bild eller film på bilen eller problemet. Nackdelen är att enkelheten att publicera kan ge oseriösa svar, men ibland roliga. Samt att mängden gör det svårt att hitta och återkoppla gamla inlägg eller hitta svar på frågor. Även om det finns sökfunktion.
Här på sidan är det enklare att hålla koll på sina frågeställningar och vad som publiceras pga avdelningarna och skapade trådar. Finns även sökfunktion om man är ute efter nåt speciellt. Lite mera “omständigt” att lägga upp bilder. Kräver en del datorvana/kunskap av användaren.
-
Det här svaret redigerades för 3 månader, 1 vecka sedan av
Christer Andersson.
19 augusti, 2023 kl. 19:19 #66796Hyggligt bra analys, Christer, utom det sista. Jag tar det först.
Hur mycket datorvanan behövs egentligen för att göra ett inlägg eller besvara ett på det här forumet eller vilket annat forum som helst. Det är superenkelt till och med från mobilen. Dagens digitaliserade medelålders män (dom är i majoritet den här föreningen) kan i rimlighetens namn inte ha några problem med det.
Då återstår bara min fundering över det du beskriver om FB att du får snabbt svar, ostrukturerat, kanske oseriöst men du får ett svar och du känner att du tillhör en grupp. Vänner. Gilla. Samhörighet. Tjôt (heter det i Göteborg). Seriöst? Ja, kanske.Men om den här tendensen ska hålla i sig så är det lika bra att lägga ner det här forumet för det kostar en del pengar och eftersom Sucker-berg är gratis så är det väl bättre att Alfa Romeo Svezia hänger där och genererar intäkter till Sucker-berg istället för att nyttja klubbens forum.
Jag kommer nog att sluta bry mig och fortsätta betala medlemsavgift. Ett tag till. Men rekommendera nedläggning av forumet.
Lars T
23 augusti, 2023 kl. 13:10 #66814Vi har lite olika syn där kan jag se. Läggs klubbsajten ner och allt flyttar över till FB så ser jag ingen anledning att vara med i klubben längre. Jag vill inte ha med “Meta” att göra över huvud taget så då skulle alla kontaktmöjligheter försvinna för mig. Således finns bara klöverbladet kvar med indirekt information, frågan är hur länge tidningen överlever om allt styrs till FB.
Nej, jag gillar verkligen inte denna utveckling där ett enda tveksamt företag ska få kontroll över all kommunikation i samhället. Är jag ensam om att se risker med det
24 augusti, 2023 kl. 23:24 #66824Vi är minst tre, Du, Elon Musk och jag. Det är den lilla fraktionen
Den andra fraktionen anser att FB är Guds gåva till mänskligheten.
Den tredje och största fraktionen är dom som inte bryr sig för att det är så jobbigt att ta ställning.
Lars T
-
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.