Projekt raggarballe med svängdörr

Published by Björn Ek on

Forum Projekt Projekt raggarballe med svängdörr

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Björn Ek
    Deltagare

Jaha, då blir det lite paus från gula bilar ett tag. Det närmsta årets/årens leksak är en lite halvtrött 75:a som får klara sig nästan helt utan trim på banmötena. Vinterdäcken kan nog tänkas bli ersatta dock! Gelleråsen kan nog bli lite tajt eftersom hon är obesad sedan 2009 men framåt slutet av maj hoppas jag på att ha henne laglig…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Roger Forsberg
      Deltagare

Ser fräsch ut, vad är planen?

GTV 916 3.0 24V -97

Björn Ek
        Deltagare

Den är rätt slut faktiskt, men fin i plåten! Nån sorts enkel glassätarbanbil utan kostsamma moddar…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Det var som…

Ser ju fin ut, men ska inte gamla bettan (fettan?) få komma ut någe mer i år nu? 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Gabriel Eriksson
          Deltagare

Fast det här var ju ändå kul, hoppas på lite körtid nu då. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Martin Atterhall
            Deltagare

Sweet! Busso är bra… ?

Björn Ek
              Deltagare

Ja jag hoppas den kommer bli bra när jag fått pigga upp den lite, just nu går den som en kasse trasiga älgskridskor…

Björn Ek
                Deltagare

Idag var det full fart i garaget! Det sista på nordmotorn styckades och kartongades innan vi körde in raggarballen i garaget…så att säga… hmm

Robin och Igino kom förbi och bortsett från allt meningslöst babbel fick vi också uppstädat i motorrummet. HT-leaden till spolen gick av när jag skulle lossa den så där var nog inte kontakten helt fantastisk…

Sen går hon tokfett… Igino gissade på paj btr. Nån som har koll på V6 som har förslag? Köpte nya tändstift på Trendab idag, märkligt vad dyrt det blir när allt är två st till… 🙂

Björn Ågren
                  Deltagare
                    1. Öppna locket på luftmassemätaren och kolla att vippan funkar, sen det vanliga, tänstift, kablar, alla slangar hela mm. Justera co som man ska, kolla att kallstartssprutan inte är on. Varför köpa t-stift och liknande på Trend, det är ju bara att köpa NGK enligt lista vart som. Lycka till !
                    Tobias Sundqvist
                    Deltagare

Känns som att detta kan bli en bra tråd!

Alfetta Gtv -77 | 33 P4 -91 | 33 SW -89 | 75TS -89

Björn Ek
                      Deltagare

Inlägg av Björn Ågren på 2015-04-26 16:01

1. Öppna locket på luftmassemätaren och kolla att vippan funkar, sen det vanliga, tänstift, kablar, alla slangar hela mm. Justera co som man ska, kolla att kallstartssprutan inte är on. Varför köpa t-stift och liknande på Trend, det är ju bara att köpa NGK enligt lista vart som. Lycka till !

Det finns NGK på Trendab också…

Björn Ek
                        Deltagare

Igår var det finbesök när ambassadör Nyberg kom förbi med direktionsvagnen som provkördes med gott resultat. Fan vad de går de här motorerna! 😀 

Ok, nu letas det efter den vanliga luftmassemätaren från BMW och en ECU med Bosch nr 0 280 001 134 (Tack Fredrik)!

Nån som har något? 

Karl Sandler
                          Deltagare

Hmm.. en fin alfetta utan motor och en 75 3,0 med slut kaross.. tycker jag känner Igen konceptet ?

Björn Ek
                            Deltagare

Det hade varit en bra spaning om inte 75:an varit skitfin i plåten! 

Jakob Hultkvist
                              Deltagare

Ser riktigt prydlig ut. Men jag ställer mig lite frågande till att göra sig av med alla trimgrejer till alfettan…

Jakob

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.