Promofilm för klubben/Challenge?

Published by Stefan Atterhall on

Forum Bankörning Promofilm för klubben/Challenge?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Stefan Atterhall
    Moderator

Våra norska vänner i Corsa Italiana har gjort en promovideo för serien, något som vi pratat om en längre tid. Vad tycker ni, är 2015 säsongen då vi tar tag i det?

Har vi några känningar inom filmskapande? Någon som känner någon som pluggar film/media och vill ha ett grymt kul projektarbete?

Börjar vi på en ambitionsnivå med mobilfilmer, in-car från förarna och någon/några lite seriösa kameror i depån/längs banan, kanske någon drönare för en överblick borde vi kunna komma riktigt långt. Jag tänker ffa på Johan Skanebys Bertone-film som inspiration i att göra mycket med enkelt material. En kortare film med lite av varje från hela dagen på Gelleråsen, säg max 3-4 min lång, vad tror ni om det?

Som lite krydda på moset har Speedlab provat en variant för att köra livestreaming med kommentator och allt när vi körde hyrkart i senaste RBC, något som funkade långt över förväntan trots enkla medel. Tänk om vi kunde få till något liknande va? (Undertecknad blir uthängd som buse och intervjuad i B-finalen t ex – bortse från det, det var bara oförtjänt…)

Vad säger ni, är det dags att vi tar steget in på Youtube på riktigt i år? Jag kan ställa upp att ordna med redigering om jag får hjälp med material. Självklart är alla som vill hjälpa till mer än välkomna!

Björn Ek
      Deltagare

Ett exempel till:

http://vimeo.com/50050374

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Stefan Atterhall
        Moderator

Inlägg av Björn Ek på 2015-01-08 17:50

Ett exempel till:

http://vimeo.com/50050374

Fet rulle! 

Coolt.

Robert Hultman
          Deltagare

Och ytterligare ett exempel. Från BMW Sport Club:

https://www.youtube.com/watch?v=j59UFa8Qf7U

Stockholm

Ragnar Rosengren
            Deltagare

Hej!

Ursäkta att jag inte kollat om det redan är gjort, men de Alfa-klubbs relevanta rullarna MÅSTE vi bara ha i våra gallerier! Jag kan fixa med detta om inte nån annan hugad hunnit/hinner före, jag har dock inte tid och energi övers till just detta i närtid.

Film is da shit, förmedlar otroligt mycket och går att göra väldigt mycket av. Jag har snöat in lite lite på det under en period, det tar väldigt mycket tid speciellt om det skall göras bra, uppenbart men ändå mer än man tror (ok, jag trodde…) från början. Stillbilder är ju i en jämförelse liksom ögonblickliga i stort sett i alla avseenden och utan ljud.

Bra tråd. Hoppas vi kan locka fram lite kreativa krafter, vi erbjuder ju fantastiska möjligheter för deras skapande, eller hur!!!

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.