Provkörning av 4C i GP

Published by Peter Braun on

Forum Allmänt Provkörning av 4C i GP

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Peter Braun
    Deltagare

När jag öppnade GP igår så fick jag denna positiva överraskning. Det 

Konstigt att de gav minus för komfort, utrymmen och krocksäkerhet. Om man köper en 4C är det väl knappast för att pendla med den.

Peter Braun
      Deltagare

Håller med dig. Sedan så tror jag inte att den är så trång för biltypen. Men GP:s motorskribenter verkar tyvärr inte alltid förstå skillnaden på vad en köpare av en sportbil eller “slit och släng bil ” värdesätter. Den fick dock med tanke tidningens kvalitet rätt bra omdömen. 

Thomas Sjölin
        Deltagare

Vet inte hur skribenten är skapt, jag satt hur bra och bekvämt som helst när jag provsatt den, till och med bättre än jag gör i min 156 då benutrymmet är klart bättre i 4C.

Peter Braun
          Deltagare

Ta en sådan sak som miljö. 4C får en trea. Med tanke på prestanda borde den fått en femma. Det är för att de har samma kriterier oavsett typ av bil. Men den fick en del bra kritik med. 

Magnus Berg
            Deltagare

Gött! Nu ser man nästan fram emot att komma hem igen på måndag. 

Alfa i GP två gånger nu på två veckor, trots att det knappt finns några alfor att skriva om. Inte illa! Värt hela abonnemangskostnaden. 

Lars Erlandsson
              Deltagare

Inlägg av Peter Braun på 2014-04-18 14:53

Håller med dig. Sedan så tror jag inte att den är så trång för biltypen. Men GP:s motorskribenter verkar tyvärr inte alltid förstå skillnaden på vad en köpare av en sportbil eller “slit och släng bil ” värdesätter. Den fick dock med tanke tidningens kvalitet rätt bra omdömen. 

Vi bor ju i “kombilandet” så skribenten jämför 4C troligen med V70, eller liknande.

Jag noterade att regskylten fått en osedvanligt taskig plats i fronten. Inte snyggt!

Thomas Sjölin
                Deltagare

Inlägg av Lars Erlandsson på 2014-04-19 11:08

Jag noterade att regskylten fått en osedvanligt taskig plats i fronten. Inte snyggt!

Noterade också det men frågan är var man ska sätta den. Finns inte riktigt någon bra plats.

Kollade på 4C.n i Hedintråden för att se vart de monterat den, men den var utan. Håller med dig Thomas. Blir en svår nöt att knäcka.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.