Provlukta på en GTV6:a i Umeåtrakten?

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Provlukta på en GTV6:a i Umeåtrakten?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Hej!

Är en 32:årig bilentusiast som har börjat funderat på vad nästa “leksaksbil” ska bli.

Kör i dagsläget en 2005:as Corvette C6 och har en -66:as VW bubbla under renovering. Till vardags kör jag en Bmw 330d.

Känner att det är dags att pröva något nytt då livet tyvärr inte är oändligt långt. En bil som jag funderat över många gånger och som jag alltid haft ett sug efter är en Alfa GTV6:a (116). Gillar utseendet skarpt och ljudet från 6:an likaså. Hade även en lärare i kolvmotor under mitt år som flygteknikerstuderande som alltid orerade om sin GTV och vilket underverk den var (väghållning, känsla mm mm). Problemet är dock att jag aldrig riktigt fått klämma och känna på en riktigt på nära håll, och undrar således om det finns någon i Umeåtrakten med omnejd som skulle kunna tänka sig att visa upp sitt exemplar så man kan bestämma sig om det blir italienskt eller ej? Eller om det är nån Alfaträff man kan dundra in på och smygkolla litegrann?

Tacksam för svar och tips.

Mvh// Johan W

Björn Hedberg
    Deltagare

Ta flyget till Gotland och gör dig ett fynd ,även med fel på drivlinan så är det för billigt (se blocket annonsen som diskuteras i föregående tråd)

Åk ner till Härnösand och Mittsverige banan 20/7 det bör finnas någon där då.

Tack för tipsen. Hade dock hoppats på någonting närmare. Får vänta tills det dyker upp någon till salu i närheten. Det händer ju ofta…..

Benny Steen
      Deltagare

jag bor i umeå och håller på ganska mycket med Alfor 🙂 har ingen 116 gtv6, men det finns en 116 gtv med 4a hos en bekant. det exemplaret behöver dock renoveras.  finns ytterligare en en bit utanför stan också med 4a som stått några år.

gunnar sundgren från styretsen bor också i stan, vet dock inte om han sålt sin. Men träffen på mittsverigebanan är ju ett lämpligt tillfälle att klämma på lite olika modeller.

när det gällar tekniken i 116 bilarna rent allmänt så är vi ett gäng i Umeå som har gjort det mesta på dom !

Inlägg av Benny Steen på 2014-07-04 19:14

jag bor i umeå och håller på ganska mycket med Alfor 🙂 har ingen 116 gtv6, men det finns en 116 gtv med 4a hos en bekant. det exemplaret behöver dock renoveras.  finns ytterligare en en bit utanför stan också med 4a som stått några år.

gunnar sundgren från styretsen bor också i stan, vet dock inte om han sålt sin. Men träffen på mittsverigebanan är ju ett lämpligt tillfälle att klämma på lite olika modeller.

när det gällar tekniken i 116 bilarna rent allmänt så är vi ett gäng i Umeå som har gjort det mesta på dom !

Aha, det var intressant att höra. Låter bra att det finns lite erfarenhet i stan om man skulle slå till. Skruva tycker jag ju är kul och halva nöjet enligt mig (har även hört rykten om att alfor kräver en del…. “kärlek”). Hör gärna av er om ni har nån lokal träff nån gång så kanske jag kommer och ställer lite frågor. Och om någon av de som har en gtv med 4:an så kommer jag gärna och tittar på en sån också om tillfälle finns.

Höres!

//Johan

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.