R-däck

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt R-däck

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare

Hej på jag har funderingar på att ta R-däck och sälja och är lite fundersam över vilka dimensioner som kan vara intressant för Alfa ägare ? Återkom gärna med reflektioner. Mvh John  Alfa sprint-85..

Niclas Rosengren
    Deltagare

Vilket/vilka märken?
      15, 16 och 17 tumshjul är mest intressant för Alfor. 195 upp till 245.

Mats Berg
      Deltagare

Å min dröm om 225/50-14 då, Niclas. Skämt å sido så tror jag att 14 tummare också kan va gångbart, från typ 195 till kanske 225. Sudarna kör väl på 13″ så även det kan va gångbart. Det korta svart hade varit, alla. fast det blev ju mer surr så här, å det tycker vi om

Inget är svårt om man kan det.

Det är framförallt Hankook ventus TD men även federal..

Igino Cazzola
        Deltagare

Inlägg av John Persson på 2014-03-01 03:42

Det är framförallt Hankook ventus TD men även federal..

och där tappade > 70% intresset.

Jag är fullständigt Räserskadad

Roger Forsberg
          Deltagare

Är de däcken dåliga på något vis Igino?
            Till rätt pris är väl det mesta intressant.

GTV 916 3.0 24V -97

Igino Cazzola
            Deltagare

Inlägg av Roger Forsberg på 2014-03-02 07:26

Är de däcken dåliga på något vis Igino?
              Till rätt pris är väl det mesta intressant.

A1: Ja, de är väldigt mjuka i stommen.
              A2: För 30 % av användarna; Ja.

Vilka är mjuka i stommen ? Hankook el federal el båda, Ventus Td är ett relativt nyutvecklat däck. Utveckla gärna.

Mvh John 

Igino Cazzola
              Deltagare

Det jag försöker säga är: Federal och Hankook kan möjligen vara ett alternativ för de som aldrig har kört på R-däck tidigare, men att tro att du kan locka över de som har kört med Yokohama eller Kumho i några år, ‘då får du nog ge bort däcken.

Vår målsättning är att kunna leverera däck till ett bra pris för de som inte jagar 10delar eller tycker runt 16000 för en uppsättning däck är ett ok pris. De som som köper däck med de egenskaperna har nog redan hittat en leverantör för detta, kanske vi satsar på exklusivare däck i framtiden Ventus TD har fått mycket bra recensioner förövrig. Men tack för synpunkterna dessa är mycket värdefulla för oss. Vi kommer även denna sommar utföra tester och jämförelser vilket ger mest kött på benen.

Mvh John

Åke Nyberg
                Deltagare

Yokohama i normala dimensioner är inte så dyra. Hellre ett riktigt bra R-däck i ” Gubbig ” dimension med hög profil än halvtaskigt märke och extrem lågprofil. Det går fortare – håller längre och kostar mindre.

Federal har väl inte de bästa recensionerna men priset är lågt. Hankook lite dyrare mycket bättre enl uppgift jämförs med Michelin. 

Ang hårdheten så finns det 3 olika att välja på av Hankookdäcken 

Gustav Holmdahl
                  Deltagare

Jag vill inte göra dig besviken. Men marknaden för r-däck är minimal, och det finns gott om prispressade alternativ redan. Både i Sverige och främst från England. Och Som Igino skriver så är det “fel” märken för de allra flesta.

I vilken dimension kostar en uppsättning 16000kr? Jag handlar tex Kumho Ecsta V70 i Sverige för drygt 1500kr/styck. Det blir inga 16000kr med fyra däck på bilen  Detta i dimension 225/45/17.

Detta är mest ett tips för dig så du inte gör en felsatsning. Kolla över marknaden en gång till, jag skulle inte rekommendera dig att börja importera r-däck om du inte får de nästan gratis.

Giulia 20 Super

Sune Karlsson
                    Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2014-03-04 14:08

I vilken dimension kostar en uppsättning 16000kr? Jag handlar tex Kumho Ecsta V70 i Sverige för drygt 1500kr/styck. Det blir inga 16000kr med fyra däck på bilen  Detta i dimension 225/45/17.

Var?

Går det så går det...

Gustav Holmdahl
                      Deltagare

Inlägg av Sune Karlsson på 2014-03-05 01:04

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2014-03-04 14:08

Var?

Jag delar mekgarage med importören av Kumho, så det är väl lite kompispris iofs. Men några 16000 behöver du inte betala även utan kontakter. Ralphs däck har Toyo R888 i 225/45/17 för 2000kr/st tex. Mocomp.se tar drygt 2000kr/st för Kumho Ecsta V70 i samma dimension.

Giulia 20 Super

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.