R-däck

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt R-däck

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare

Jag tänkte framförallt på 18″ ock visst 16 000:-var kanske att ta i men säg 14 000:- då, det är fortfarande ganska mycket pengar..Och visst kan få tag i däck till bra pris med rätt kontakter. Vår målsättning är att kunna hålla ett bra pris. Och visst jag vet att marknaden för r-däck är oerhört liten. 

Gustav Holmdahl
    Deltagare

Jo, går man upp i dimension så sticker priserna. Tror dock att just 18″ är det ytterst få som använder på våra klubbmöten. Tror att 15″ är vanligast, därefter 17″. Även 13″ och 14″  är ju gångbart på Sud och 105-bilar tex.

Ralphs däck tar 2475kr/st för 235/40/18 vilket jag skulle tro är vanligaste dimensionen i 18″. Inga 16000 eller ens 10000kr där i alla fall.

Säger som sagt detta i all välmening! Bara så du inte gör en felsatsning!

Giulia 20 Super

Porsche kör 18x295x30 bak samt 245 fram  el likn likaså många amerikanska bilar.  Anl till min fråga var just vad som är vanliga dimensioner på  just Alfa.  Då vi har i ambition att även kunna leverera mindre dimensioner.  Sen vad gäller märken är det väl inte mer än att man kan ändra sig hankook ventus TD z221 är ett däck som rönt stora framgångar i  bla Australien, STCC körde med Hankook för ett par år sen.  Sen är det klart att det finns lika många åsikter om däck som det finns personer.  Men vi lever i en värld där ständig utveckling pågar..

Mvh John

Gustav Holmdahl
      Deltagare

Ja, siktar du på en bredare marknad än Alfa så är nog både 18″ och 19″ gångbart. Det börjar bli många bilar som “kräver” stoooooora däck pga bromsar med mera.

Ang märken och modeller på däck så finna det många att välja på. Men pratar vi “riktiga” r-däck så är det inte många kvar. Dock börjar det komma många mittemellandäck för dem som kör både gata och bana med sina bilar. 

Giulia 20 Super

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.