Racerapporter Gelleråsen
Published by Jonas Klang on
› Forum › Bankörning › Racerapporter Gelleråsen
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 15 juni, 2018 kl. 16:22 av
Mats Forssén.
-
FörfattareInlägg
-
13 maj, 2018 kl. 22:41 #43768
Öppnar tråden för racerapporter. Ursäkta att den blev lite lång men långa tröttsamma flygresor precis efter race kan ha den effekten!
Tränade på den öppna kvällsträningen på Gelleråsen onsdagen innan. Högsommarväder med 25 grader och sol. Fick 6 pass á 15-20 minuter vilket gjorde att rattrosten försvann och jag kände mig trygg på banan även om många kurvor fortfarande känns svåra att få till. Andra delen av Esset känns som att det går att ha mycket högre ingångshastighet än man väljer. Bankningen hjälper nog till mer än man upplever inifrån bilen. Accelerationen efter Ejes och efterföljande snabba vänster känns lurig med var jag ska växla från 3:an till 4:an, får ingen känsla av flyt där. Snabba vänstern efter hårnålen behöver tid och hår på bröstet för att man ska våga. Depåkurvan förstår jag bara inte hur man ska ta. Man borde kunna gå på gas mycket tidigare än man gör. I slutet av passet hittade jag ett klonk från motorrummet som mest uppstod vid backning. Detta gjorde att ankomsten på fredagen tidigarelades för att ha tid att se över det innan racet på lördagen.
Väl där på fredagen kunde jag och min kollega Mattias snabbt konstatera att det var en bult i växellådsfästet som släppt och orsakade klonket. Efter åtdragning var det som bortblåst. Glada i hågen av att ha löst problemet så började vi planera för grillning och middag men då kommer Stefan Atterhall och informerar om att jag har lunka på mitt släp som med räserbilen stått kvar på Gelleråsen sedan onsdagens träning. Snabbt in på Google Maps efter däckverkstäder och på varenda av de står det ”Stängt, öppnar måndag 07:30”. Satan, jag som ska flyga på en veckas jobbresa till USA på söndag morgon! Jag och Mattias börjar chansringa på de närmaste däckverkstäderna och Mattias får napp. På en däckverkstad inne i Karlskoga är det två killar kvar som kanske kan hjälpa oss. Snabbt av med hjulet från släpet, in i bakluckan på bilen och iväg till verkstan. När vi 5 minuter senare kommer dit är de kvar och 5 minuter och 60 kronor senare har vi en ny ventil, vilken var boven till punkteringen.
På lördagsmorgonen känns det lugnt och Mattias och jag ägnar oss åt att våndas över om det ska regna eller inte och om det innebär däckbyte eller inte. Medan vi våndas monterar vi på två takkameror på bilen. Mattias är nämligen med för att filma Challenge och göra en liten kortfilm om oss och vår serie. Kör med kamerorna på de två träningarna och får nog till några fina sekvenser med bland annat Sune som kommer ikapp och kör om.
Första träningen tar jag det ganska piano och hamnar också i ganska mycket traifik. Tiderna visar sig vara rätt ok ändå och känslan är bra. Andra träningen laddar jag på mer eftersom tiderna där avgör om man hamnar i snabba eller snabbare kvalgruppen. Lyckas klämma en 1:20-tid som räcker till snabbare gruppen. Nu ska sägas att många inte fick några tider då någon lyckats koppla in tidtagningen på gamla slingan som bara täcker vänstra halvan av start/målpassagen.
Kvalet blev perfekt. Åkte ut i mitten av fältet och kunde köra kvalet helt utan trafik. Kvalade som 8:a totalt och bäst i klassen med Per Fohlström 4 tiondelar bakom och Ola någon tiondel till bakom.
Race ett med stående start i fjärde startledet till höger och Per snett bakom till vänster. Bra reaktion men lite hjulspinn, växlar till 2:an och ännu mer hjulspinn. Per gör en bättre start och är vid sidan av mig. Jag har innern i första sväng men blir fast lite i kön och Per kan gå om på yttern och är före in i Trösen. Jag lyckas hänga med Per hyffsat men kommer aldrig tillräckligt nära för någon attack men plötsligt med 2 varv kvar får jag närkontakt och kan börja attackera. Ut på långa rakan för näst sista gången får jag en perfekt utgång och har Per på hastighet och ska kunna vara jämsides eller förbi i slutet på rakan men då kommer plötsligt en gulflagg i huvudposten pga att Kenneth har fått stopp och står i högerkanten mitt på rakan. Blir att snällt slå av och lägga sig bakom Per. In i första högern efter rakan ska vi varva Frank och jag hoppas få en chans till då grönflaggen visas i kurvan men Per lyckas lösa det bra. Får ett sista riktigt bra läge in i hårnålen på sista varvet. Tyvärr klarar jag inte att balansera bromspedalen tillräckligt bra och låser upp och det går från att ta en fin innerplats till att se till att vi inte smäller. Per lämnar plats och vi slipper kontakt men jag lyckas inte förvalta positionen. Får en bra utgång i sista depåkurvan men hinner inte ikapp innan mållinjen och slutar en halv sekund bakom Per. Är otroligt nöjd ändå. Superkul race och jag kände mig grymt trygg med bil och trafik hela vägen igenom. Med två haverier bland de snabbare bilarna slutar jag 2:a i klassen och 6:a totalt vilket innebär att jag med omvänd startordning i race 2 startar i pole! När jag fick det klart för mig kändes det riktigt jobbigt eftersom detta var min första racedag på nästan 1,5 år men faktumet att det var rullande start gjorde det hela lite mindre skrämmande.
Race 2 i pole med rullande start och Per snett bakom till höger. Med 1/3 kvar av formationsvarvet när jag bestämmer mig för att linea upp ser jag i backspegeln att fältet är väldigt utspritt. Startfart skall vara ca 75 km/h men får lägga mig mellan 50 och 60 för att ge resten av fältet chansen att ansluta innan start, eller risk för nytt formationsvarv om jag inte lyckas. Ökar långsamt farten till 70 ut på rakan och de röda lamporna tänds. När de släcks får jag en bra start och kan ta innerspåret in i första högern som ledare. Lyckas faktiskt hålla ledningen hela första varvet men det blir trångt in i första högern ut på andra varvet och vi är 3 i bredd in i Trösen, jag SudSune och Rosell (tror jag). Alltid lika spännande att åka 3 i bredd med Sune i Trösen! När väl klass-2-bilarna är förbi kan jag fokusera på hålla Per bakom mig. Det går lysande i 7-8 varv där jag lyckas hålla avståndet så att jag hela tiden kan åka optimal raceline men plötsligt är han ikapp. Med 2 varv kvar gör Per en fin sen inbromsning på insidan efter långa rakan. Känner mig osäker på om jag har plats att ta insidan men väljer att ge honom plats. Tänker att jag hellre är 2:a i mål än står snurrad i sandfållan med bucklig bil. Per lyckas utnyttja lyckan jag ger honom och han har innerplats in i Trösen och S:et. Gör några tappra försök att ta tillbaka ledningen men överkör däcken genom ett rejäl dansning och ställ in i första högern efter rakan och ännu en upplåsning på insidan in i hårnålen. Återigen 2:a i mål men fortsatt grymt nöjd!
Summa summarum jättenöjd med dagen. Mest nöjd med att jag kände mig så trygg i bilen när det började gå riktigt fort, att jag kände mig trygg i den trafik jag råkade ut för och att jag satte snabbare och snabbare varvtider för varje pass. I race 1 körde jag stabila 1:20-låga och ett varv på 1:19. I race 2 låg alla varv utom ett eller två på 1:19-tider. Sen är det ju så häftigt att få räjsa motståndare i princip hela tiden under racen, det kan man leva på länge!You need to be fast to look smart
15 maj, 2018 kl. 11:01 #43769Posted By Jonas Klang on 13 maj 2018 10:41
Öppnar tråden för racerapporter. Ursäkta att den blev lite lång men långa tröttsamma flygresor precis efter race kan ha den effekten!Tränade på den öppna kvällsträningen på Gelleråsen onsdagen innan. Högsommarväder med 25 grader och sol. Fick 6 pass á 15-20 minuter vilket gjorde att rattrosten försvann och jag kände mig trygg på banan även om många kurvor fortfarande känns svåra att få till. Andra delen av Esset känns som att det går att ha mycket högre ingångshastighet än man väljer. Bankningen hjälper nog till mer än man upplever inifrån bilen. Accelerationen efter Ejes och efterföljande snabba vänster känns lurig med var jag ska växla från 3:an till 4:an, får ingen känsla av flyt där. Snabba vänstern efter hårnålen behöver tid och hår på bröstet för att man ska våga. Depåkurvan förstår jag bara inte hur man ska ta. Man borde kunna gå på gas mycket tidigare än man gör. I slutet av passet hittade jag ett klonk från motorrummet som mest uppstod vid backning. Detta gjorde att ankomsten på fredagen tidigarelades för att ha tid att se över det innan racet på lördagen.
Väl där på fredagen kunde jag och min kollega Mattias snabbt konstatera att det var en bult i växellådsfästet som släppt och orsakade klonket. Efter åtdragning var det som bortblåst. Glada i hågen av att ha löst problemet så började vi planera för grillning och middag men då kommer Stefan Atterhall och informerar om att jag har lunka på mitt släp som med räserbilen stått kvar på Gelleråsen sedan onsdagens träning. Snabbt in på Google Maps efter däckverkstäder och på varenda av de står det ”Stängt, öppnar måndag 07:30”. Satan, jag som ska flyga på en veckas jobbresa till USA på söndag morgon! Jag och Mattias börjar chansringa på de närmaste däckverkstäderna och Mattias får napp. På en däckverkstad inne i Karlskoga är det två killar kvar som kanske kan hjälpa oss. Snabbt av med hjulet från släpet, in i bakluckan på bilen och iväg till verkstan. När vi 5 minuter senare kommer dit är de kvar och 5 minuter och 60 kronor senare har vi en ny ventil, vilken var boven till punkteringen.
På lördagsmorgonen känns det lugnt och Mattias och jag ägnar oss åt att våndas över om det ska regna eller inte och om det innebär däckbyte eller inte. Medan vi våndas monterar vi på två takkameror på bilen. Mattias är nämligen med för att filma Challenge och göra en liten kortfilm om oss och vår serie. Kör med kamerorna på de två träningarna och får nog till några fina sekvenser med bland annat Sune som kommer ikapp och kör om.
Första träningen tar jag det ganska piano och hamnar också i ganska mycket traifik. Tiderna visar sig vara rätt ok ändå och känslan är bra. Andra träningen laddar jag på mer eftersom tiderna där avgör om man hamnar i snabba eller snabbare kvalgruppen. Lyckas klämma en 1:20-tid som räcker till snabbare gruppen. Nu ska sägas att många inte fick några tider då någon lyckats koppla in tidtagningen på gamla slingan som bara täcker vänstra halvan av start/målpassagen.
Kvalet blev perfekt. Åkte ut i mitten av fältet och kunde köra kvalet helt utan trafik. Kvalade som 8:a totalt och bäst i klassen med Per Fohlström 4 tiondelar bakom och Ola någon tiondel till bakom.
Race ett med stående start i fjärde startledet till höger och Per snett bakom till vänster. Bra reaktion men lite hjulspinn, växlar till 2:an och ännu mer hjulspinn. Per gör en bättre start och är vid sidan av mig. Jag har innern i första sväng men blir fast lite i kön och Per kan gå om på yttern och är före in i Trösen. Jag lyckas hänga med Per hyffsat men kommer aldrig tillräckligt nära för någon attack men plötsligt med 2 varv kvar får jag närkontakt och kan börja attackera. Ut på långa rakan för näst sista gången får jag en perfekt utgång och har Per på hastighet och ska kunna vara jämsides eller förbi i slutet på rakan men då kommer plötsligt en gulflagg i huvudposten pga att Kenneth har fått stopp och står i högerkanten mitt på rakan. Blir att snällt slå av och lägga sig bakom Per. In i första högern efter rakan ska vi varva Frank och jag hoppas få en chans till då grönflaggen visas i kurvan men Per lyckas lösa det bra. Får ett sista riktigt bra läge in i hårnålen på sista varvet. Tyvärr klarar jag inte att balansera bromspedalen tillräckligt bra och låser upp och det går från att ta en fin innerplats till att se till att vi inte smäller. Per lämnar plats och vi slipper kontakt men jag lyckas inte förvalta positionen. Får en bra utgång i sista depåkurvan men hinner inte ikapp innan mållinjen och slutar en halv sekund bakom Per. Är otroligt nöjd ändå. Superkul race och jag kände mig grymt trygg med bil och trafik hela vägen igenom. Med två haverier bland de snabbare bilarna slutar jag 2:a i klassen och 6:a totalt vilket innebär att jag med omvänd startordning i race 2 startar i pole! När jag fick det klart för mig kändes det riktigt jobbigt eftersom detta var min första racedag på nästan 1,5 år men faktumet att det var rullande start gjorde det hela lite mindre skrämmande.
Race 2 i pole med rullande start och Per snett bakom till höger. Med 1/3 kvar av formationsvarvet när jag bestämmer mig för att linea upp ser jag i backspegeln att fältet är väldigt utspritt. Startfart skall vara ca 75 km/h men får lägga mig mellan 50 och 60 för att ge resten av fältet chansen att ansluta innan start, eller risk för nytt formationsvarv om jag inte lyckas. Ökar långsamt farten till 70 ut på rakan och de röda lamporna tänds. När de släcks får jag en bra start och kan ta innerspåret in i första högern som ledare. Lyckas faktiskt hålla ledningen hela första varvet men det blir trångt in i första högern ut på andra varvet och vi är 3 i bredd in i Trösen, jag SudSune och Rosell (tror jag). Alltid lika spännande att åka 3 i bredd med Sune i Trösen! När väl klass-2-bilarna är förbi kan jag fokusera på hålla Per bakom mig. Det går lysande i 7-8 varv där jag lyckas hålla avståndet så att jag hela tiden kan åka optimal raceline men plötsligt är han ikapp. Med 2 varv kvar gör Per en fin sen inbromsning på insidan efter långa rakan. Känner mig osäker på om jag har plats att ta insidan men väljer att ge honom plats. Tänker att jag hellre är 2:a i mål än står snurrad i sandfållan med bucklig bil. Per lyckas utnyttja lyckan jag ger honom och han har innerplats in i Trösen och S:et. Gör några tappra försök att ta tillbaka ledningen men överkör däcken genom ett rejäl dansning och ställ in i första högern efter rakan och ännu en upplåsning på insidan in i hårnålen. Återigen 2:a i mål men fortsatt grymt nöjd!
Summa summarum jättenöjd med dagen. Mest nöjd med att jag kände mig så trygg i bilen när det började gå riktigt fort, att jag kände mig trygg i den trafik jag råkade ut för och att jag satte snabbare och snabbare varvtider för varje pass. I race 1 körde jag stabila 1:20-låga och ett varv på 1:19. I race 2 låg alla varv utom ett eller två på 1:19-tider. Sen är det ju så häftigt att få räjsa motståndare i princip hela tiden under racen, det kan man leva på länge!Fan vad kul läsning Klangen! Man blir riktigt sporrad själv och sugen nu! Jättekul att se den fina och täta racingen som ni bjöd på under dagen! Vi ses i juli och då har jag min bil med mig!
15 maj, 2018 kl. 14:01 #43770Ok då var premiären för i år avklarad . Blev ju en bra dag vädermässigt trots att som Barbro sa minst sagt svajigt enligt väderleksprognoserna . Rent racemässigt så bjöds det på snygga o rena dueller lite överallt i klasserna . 4 vinnare ser jag som inte har något med pokaler eller slutplaceringar att göra . Vinnare nr 1 är Jonas klang som efter sin frånvaro tar Lillfian o visar att den har sting för sina konkurrenter nr 2 Ola Magnusson som köper en 75ts som visserligen var uppbyggd som racebil men igen visste nåt om bilen . Allt för att han ville vara med i serien o köra med stor bravur. Nr 3 är Ronny Andersson som trots sitt otroliga detaljkänsla har haft det svårt att få det att hålla ihop . Men nu så funkade det utan några problem grattis . O sist så blir Sune Svensson med den lilla gröna undermotoriserade suden som visade att han kunde både utmana samt att hänga med i klass 2 . Sen är det alltid kul med gamla återvändare som Danne med Gtw . Nu väntar vi bara på att Robin ska komma med sin 75 o köra ifrån oss alla i klass två lycka till men inte för mycket
15 maj, 2018 kl. 15:17 #43771Posted By Sune Svensson on 15 maj 2018 02:01
Ok då var premiären för i år avklarad . Blev ju en bra dag vädermässigt trots att som Barbro sa minst sagt svajigt enligt väderleksprognoserna . Rent racemässigt så bjöds det på snygga o rena dueller lite överallt i klasserna . 4 vinnare ser jag som inte har något med pokaler eller slutplaceringar att göra . Vinnare nr 1 är Jonas klang som efter sin frånvaro tar Lillfian o visar att den har sting för sina konkurrenter nr 2 Ola Magnusson som köper en 75ts som visserligen var uppbyggd som racebil men igen visste nåt om bilen . Allt för att han ville vara med i serien o köra med stor bravur. Nr 3 är Ronny Andersson som trots sitt otroliga detaljkänsla har haft det svårt att få det att hålla ihop . Men nu så funkade det utan några problem grattis . O sist så blir Sune Svensson med den lilla gröna undermotoriserade suden som visade att han kunde både utmana samt att hänga med i klass 2 . Sen är det alltid kul med gamla återvändare som Danne med Gtw . Nu väntar vi bara på att Robin ska komma med sin 75 o köra ifrån oss alla i klass två lycka till men inte för mycketVi ska inte glömma Joakim Rosell som återvände efter 2 säsongers frånvaro! Kul när gamla vänner återvänder!
/Jocke
Du kan kalla mig herr Charlie
15 maj, 2018 kl. 15:56 #43772Posted By Sune Svensson on 15 maj 2018 02:01
Nu väntar vi bara på att Robin ska komma med sin 75 o köra ifrån oss alla i klass två lycka till men inte för mycketDu kan räkna med att jag kommer göra allt för att kunna stöka till det och slåss om placeringarna! =) Men först ska den byggas ihop..
25 maj, 2018 kl. 19:01 #43773Rapport race 1 & 2 Club Alfa Romeo Challenge 2018
2018-05-12 Gelleråsen Arena
#16 Stefan Atterhall
Klass II
Alfa Romeo 147 GTA -04Då var det äntligen åter dags för säsongspremiär! Garagesäsongen har som vanligt varit lång, även om jag inte spenderat speciellt mycket tid där utan det är familj och ffa lilla grabben Sixten som närmar sig 1,5 år som tar en hel del tid i anspråk.
Några veckor innan vi rullade mot Gelleråsen fick bilen lite kärlek och till och med en liten uppgradering för året. Jag kör nu med en hårdare krängningshämmare bak för att försöka få bilen att rolla lite mindre.
Med röd dag på torsdagen innan race bjöds en möjlighet till tjuvträning, så jag rullade till Gelleråsen redan på torsdag morgon, för att köra med Drivers Club från lunch fram till kvällen. Michael Gumowski och hans gäng hade ett riktigt pang-arrangemang och det var kul att få damma av rattrost tillsammans med en salig blandning bilar och förare där jag definitivt hörde till de långsammare.
Rattrost fanns det som misstänkt gott om, men det släppte ändå ganska snart. Den nya krängningshämmaren funkade fint och bilen känns lite lugnare nu när det rollar mindre. På varvtiderna syntes inte så stora utslag men jag låg ungefär på par mot vad jag kört tidigare, låga 1.17-tider, vilket får anses riktigt ok på gamla slitna hårda däck.
Efter att ha spenderat torsdag kväll och större delen av fredagen hos en gammal kompis i Örebro så mötte jag upp Jocke Landelius på Biltema vid Eurostop för lite bunkring och sedan vidare färd tillbaka till Gelleråsen.
Träning 1 + 2
Jag bytte till lite fräschare, om än begagnade hårda däck och började nöta vidare på inslaget spår från torsdagen. Det var tydligt att det regnat under natten för banan var markant halare än tidigare. Efter lite finlirande hittade jag rätt med däcktemp/-tryck och av tiderna att döma låg jag bra till med en liten marginal till resten av gänget i klass II.
Kval
1.17,020 i kvalet och 3e ruta (1a i klassen) blev det som bäst, med klasskompisarna Joakim Rosell (#14), Ronny Andersson (#69) och Sune Svensson (#59) på platserna närmast bakom.
Race 1
När vi skulle åka ut på formationsvarv stod Kenneth (#22, kl I) undan till vänster med huven öppen och Hans (#66, kl I) vek av med någon form av problem innan vi lämnat ens lämnat bandepån – så helt plötsligt var jag i pole position!
Som vanligt för min del gick formationsvarvet åt till att göra allt för att få någon form av temperatur i bromsarna och de hårda däcken. Nackdelen med att starta långt fram är att den lilla temp man kan lyckas bygga mer eller mindre hunnit försvinna till dess att starten går. Det blev inte bättre av att uppställningen på gridden tog vääääääldigt lång tid trots att vi inte var så många ändå.
De röda lamporna släcktes och jag fick till en bra start. Först in i Trösen med möjligheten att ta rätt spår, jag tog i ordentligt de första kurvorna för att bygga en lucka till konkurrenterna bakom. Det gick vägen och jag kunde hålla avståndet och ett öga på dem i backspeglarna. Vid några tillfällen var jag lite för fokuserad på dem där bakom, t ex när de körde tre i bredd – vilken härlig fight! – men tack och lov gjorde jag ingen större miss och kunde med en ytterst liten marginal hålla första plats över mållinjen.
Snacka om smakstart på säsongen!
Video på Youtube (kommer)
Resultat/varvtider på SpeedhiveRace 2
Omvänd startordning gav start i ruta 6. Med de tre närmaste konkurrenterna Ronny, Joakim och Sune på platserna närmast framför och klass III-grabbarna Per Fohlström (#98) och Jonas Klang (#67) längst fram.
Rullande start den här gången och ingen vidare dramatik. Det var som väntat trångt vid inbromsningen in i Trösen, men det gick lugnt och städat. Per och Jonas hade det som misstänkt lite hett om öronen och fram till utgången på rakan efter första varvet hade jag Per framför mig som höll väl åt sidan och släppte förbi mig på innern ner till Trösen. Jag tog därefter upp jakten på Ronny som nu låg några billängder framför.
Jag gjorde ett ambitöst försök till sen inbromsning på insidan ner till Trösen kommande varv, som gick vägen men på ett inte så schysst sätt då jag mer eller mindre trängde ut honom. Beslutade då att hålla igen på yttern och ge tillbaka platsen in mot Esset – vi håller ju trots allt på med gentlemannaracing.
På’t igen och varvet efter passerade vi båda Jonas. Sen var jag lite väl ivrig att ta mig förbi Ronny, så jag understyrde ut på rakan med ett dammoln och ett smutsigt vänster framhjul som följd. Det tog några varv att få tillbaka greppet och att komma tillräckligt nära Ronny för ytterligare en attack som den här gången gick vägen.
Jocke och Sune hade vid det här laget en ganska rejäl lucka, så nu blev det till att stå på för att komma ikapp om jag skulle ha något med segern att göra. Jag eldade på och oturligt nog blev det något knas för Sune som körde väldigt långsamt. Jag passerade honom efter hårnålen och fortsatte jakten på Rosell.
På näst sista varvet hade jag kommit tillräckligt nära vid utgången på startrakan för en attack. Den gick vägen och jag kunde ta målflagg som segrare även i race 2!
Video på Youtube
Resultat/varvtider på SpeedhiveSummering
Full pott! Det går knappast att inleda säsongen bättre. Bilen går fortsatt snällt och jag hoppas det fortsätter på det viset!
Kul också för Ronny Andersson (#69) som har fått ordning på 75an – troligen en av världens (ingen överdrift!) prydligaste räserbilar – som nu fick hålla hela vägen till målflagg och dessutom visade sig gå som på räls. Och kul att Jocke Rosell (#14) är tillbaka, och trots rattrost och gamla puckar till däck visar att det finns fart. Sune Svensson visade att han redan är att räkna med i klass II när tändkablarna inte hoppar loss – fy tusan vilken fart det är i den där lilla gröna Suden! Kommer Micke Wilkund (#51), Robin Nyquist (#6) och kanske Johan Moberg (#2!) till start också på Kullen så blir riktigt det tight!
Det kommer nog bli en rysare till racingsäsong – jag hoppas ni upplever det som lika kul som jag?
Nästa race är på Kinnekulle Ring fredagen den 6/7. Det kommer nog bli ett av de tätare racen i klass II under CAR Challenge-historien. Det finns potential till uppåt 8-9 förare inom en sekund på varvet…
Jag kommer ladda för fullt och går självklart för en rejäl utdelning även där – vi ses!
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- 156 Sportwagen 2.0 JTS TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -7815 juni, 2018 kl. 16:22 #43774Kul att läsa racerapporterna och få info om vad som hände.
Jag följde racen via livetiming och livecam så det gick hyggligt att hänga med fast jag kunde ju inte veta exakt vad som hände eller varför några bröt tex.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.