Racerapporter R1 & R2 Gälleråsen
Published by Per Fohlström on
› Forum › Bankörning › Racerapporter R1 & R2 Gälleråsen
- Detta ämne har 1 deltagare och 0 svar.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2019 kl. 11:50 #44094
Dåligt med racerapporter!!! Drar iväg en iallafall från första helgen, så kan de som inte kommer till r3 & 4 lägga till sina nu
Hade inte lagt så mycket tid i garaget på bilen som jag skulle velat, men iallafall bytt turbopacknng i valnlig ordning med sönder rivna armar etc enl standardprotokoll ala Italia, samt bytt propellrarna på turbon
Men på träningen så small det till och börjde läcka avgaser som satan, och RobiN som låg bakom såg en kraftig röksignal ur trumpeten baktill…
Trodde jag hade blåst turbon igen eller topp-packnigen, men efter lite felsökning visade det sig att proppen för EGT sensor-hålet hade farit ur
Så i med ny propp och TACK Sune för avgaskladdet, sen ut o åkaRace ett började med en av mina sämsta starter, men det var flera som hade start-rost så kom hyggligt iväg ändå, fel spårval i första kurvan kostade ett par placeringar så Jarmo kom förbi helt i onödan. Inte helt säker på bil, setup o däck mm så det tog några varv innan det började sitta.
Klangen försvann som en löning i baren en Fredagkväll och jag hamnade i lite trafik de första varven, men kom till sist om den satans Jarmo och började jaga Ola!
Tydligt vilket jäkla bra Chassie han har på sin bil, och att man hade rattrost med för den delen… för jag kan bromsa ikapp lite innan kurvan, men mitt i så drar har ifrån tydligt. Så köra gummisnodd bakom honom tills däcken började ge upp de sista varven och kunde glömma att komma ikapp, men kom i mål på trygg 3:e plac.Race 2, rullande start är inte favoriten, men kom iväg hyggligt, ola bredvid och Micha med sitt diesel lok bakom. Micha drar ifrån på rakan men jag kunde ta både honom och ola i första kurvan på en frän sen inbroms på yttrern. Men ola kom igen direkt och jag häll på att snurra med kalla bakdäck i hårnålen, så Micha ( Klass 1) gick såklart om, sedan vart det det tajtste race jag kört hittils, vi tre bytte plats ett par gånger med otroligt jämnt och tufft race där alla vi tre körde på absolut 100%, men (typ) snyggt och rent kört av alla, även om det vart en liten touch på olas rumpa där en sekund… men thats racing.
Nu har jag laddat om med lite finlir på bilen och lite nya däck mm, och hoppas kunna revanchera mig på Mittsverige!
Mvh Perra / #98/Perra
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.