Radio 1966 GTV?

Published by Robert Lidström on

Forum Teknik Radio 1966 GTV?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Robert Lidström
    Deltagare

Tjena!

Funderar lite på hur jag ska göra med radio i min -66 GTV! Sitter något 80-talsaktigt i nu med 2 stora tegelstenar på hatthyllan bak. Ljudet är sådär. Har fått många kommentarer i stil med “Men vafan du lyssnar väl på Weber 40?? Bästa musiken som finns!” – Så är det ju!

Men spekulerar lite i att få i något originalaktigt iallafall! Pluggat mig fram till att 60-tals Alfor levererades (option?) Med antingen Blaupunkt Frankfurt eller Becker Europa?

Någon som vet vad det ska vara i en 1966 Sprint GT Veloce? Någon som har en optionslista från -66? Finns det någon som har original där ute? Jag har ju täckluckan kvar, så misstänker att min levererades utan radio?

MvH Robert Lidström

(O=V=O) //1966 GT Veloce

Thomas Sjölin
    Deltagare

Jag vet inte svaret på din fråga om vilken som användes men vet däremot att det finns moderna bilstereo med design för att se ut som gamla från 60-talet. Det kan ju vara en liten kompromiss om inte annat.

du kommer nog inte att hitta nåt originalaktigt som går att lyssna på. Bilen bullrar för mycket. En smartphone/platta och en bra Bluetoothhögtalare skulle jag ta med om nu inte webrarna förnöjer nog.

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Robert Lidström
    Deltagare

Tack för tips!

(O=V=O) //1966 GT Veloce

Martin Atterhall
    Deltagare

Stilpoäng på den här…

Becker Mexico

Anders Holmberg
    Deltagare

Använd täckluckan!

Anders

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.