Om jag förstått det rätt så är antennen på taket på min 156 till för mobiltelefon och att radioantennen sitter i någon ruta?
Om det är så, går det på något sätt att konvertera och använda takantennen till radion istället, kabeln måste ju ändå vara dragen då antennen finns där?
Japp, det är en telefonantenn du har på taket. Jag bytte ut min mot ett spröt från Biltema då originalet var så sprucket och fult. Jag hittade sladden och kontakten i änden kände jag igen från min första mobil från -94 typ. Tvivlar på att det finns nån adapter mellan den och radioplugg. Har ingen aning om originalsprötets ohm, impedans eller vad det kan kallas, går att lyssna på radio med…
Thomas, på min 04 så fanns antennkontakten bakom stereon. Såg den när jag bytte stereo & funderade vad den skulle vara bra för.
Har du samma problem som jag hade? Om mottagningen är sisådär och du slår på elbakrutan så tystnar radion?
Jag har noterat att mottagningen blivit sämre sedan jag köpte bilen. Har inte tänkt på om det blivit sämre när jag slagit på elvärmen på bakrutan, så sällan jag haft den på då jag inte kör på vintern.
Misstänkte att kabel och kontakt kanske inte skulle passa, får se om det går göra någon annan lösning. Vill iaf inte sätta in en ny antenn någonstans om jag kan undvika det.
Men vänta nu, jag har en fejslift 156 och där är antennen på taket till radion. Gick att beställa mobilförberedelse och då var antennen på taket kombinerad mobil och radio vill jag minnas. Pre fejslift var det annat.
Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15