Räkna bort tävlingar

Published by Kristoffer Edström on

Forum Bankörning Räkna bort tävlingar

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #40397
    Aris Stamos
    Deltagare

      Mitt dåliga minne, min stora ursäkt.
      Hoppas dock att det i framtiden gå att publisera protokollen här på hemsidan så att alla berörda blir informerade och kan leta reda på tidigare beslut och ändringar.

      SirApp - en app för alla Arisar!

      #40398
      Mats Strandberg
      Deltagare

        Låter nedanstående inlägg kantigt? Det är bara för att jag försöker skriva tydligt.

        E-märkning är bara relevant om det är rätt E-märkning, dvs en E-märkt positionslampa är ju lika dålig som en omärkt eftersom den inte är meningen att använda som en framlampa.

        Jag tycker det är vettigt att införa krav på belysning om det nu finns en regel om belysning men den bör då vara tydlig och relevant.

         

        Relevant fråga: Finns det nån regel på hur högt det tredje bromsljuset måste sitta?

         

        /Mats Strandberg

        #40399
        Gustav Holmdahl
        Deltagare

          Inlägg av Mats Strandberg på 2014-02-04 09:23

          Låter nedanstående inlägg kantigt? Det är bara för att jag försöker skriva tydligt.

          E-märkning är bara relevant om det är rätt E-märkning, dvs en E-märkt positionslampa är ju lika dålig som en omärkt eftersom den inte är meningen att använda som en framlampa.

          Jag tycker det är vettigt att införa krav på belysning om det nu finns en regel om belysning men den bör då vara tydlig och relevant.

           

          Relevant fråga: Finns det nån regel på hur högt det tredje bromsljuset måste sitta?

           

          Helt klart relevanta frågor. Om det nu skall krävas E-märkning borde det ju i sådana fall förtydligas med vilken E-märkning. Tex DRL eller halvljus styrka borde kanske vara minikrav?

          Har inte sett någon regel ang höjd på tredje bromsljus. Förslag på regeltext ang tredje bromsljus: “Högre placering än de två ordinarie bromsljusen, gärna uppe på baklucka eller i bakrutan. Tredje bromsljus får bestå av en eller flera lampor(tex om du vill ha en lampa på var sida av bilen högt placerat)”

          Som sagt ett förslag till regelförtydligande.

          Giulia 20 Super

          #40400
          Niclas Rosengren
          Deltagare

            Håller med om att E märkning som krav på belysning inte är så lysande (där fick jag till det).
            Frågan är hur vi kommer till rätta med undermåliga lampor ?
            Ett sätt kan vara att låta vår tekniska chef besiktiga alla bilar ordentligt med avseende på belysning vid första racet och de han bedömmer vara icke ok (givetvis subjektivt) får anteckning i vagnbok och måste rätta till belysningen till race 3-4. Bilen/föraren får alltså starta i race 1-2.

            Är det någon som kan komma på någon bra formulering vi kan skriva i reglementet så är givetvis det bäst. Reglementsgruppen motager tacksamt alla konkreta
            tips.

            #40401
            Dan-Erik Hansson
            Deltagare

              Räcker inte dagens skrivning? Om TC bedömer att reglementet inte är uppfyllt så blir det anteckning i boken och fix till nästa tävlingstillfälle. 

              Eller gör jag det onödigt enkelt?

              #40402
              Björn Ek
              Deltagare

                Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2014-02-04 23:15

                Eller gör jag det onödigt enkelt?

                I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.