Rätt bilbatteri

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Rätt bilbatteri

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Någon som har koll på vilket slags bilbatteri en Alfa Spider -90 ska ha?

Det som sitter i idag verkar något för brett, matchar inte hålen i mattan för batteristagen.

Björn Ek
    Deltagare
      1. Mät hur stort startbatteri du skulle vilja ha
      2. Köp ett startbatteri i den storleken med lagom Ah

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Se till att +och – polerna sitter på rätt sida.

Bytte batteri i en bil och när jag skulle ansluta kablarna insåg jag att polerna satt fel. I med det gamla batteriet och köra och byta till rätt batteri. Ur med det gamla i med det nya. Allt detta utomhus i -35c.

Första batteriet skulle passa enligt deras dator när de slog på reg nr. 

Lars Erlandsson
      Deltagare

Som sagt tidigare, polerna ska sitta rätt.När jag bytte näst sist på min Spider -90 så gick batteriaffären på en lista, polerna satt på fel sida. Det gick dock att fixa genom att våldföra sig på kablarna.

Förra året när jag var på semester i Schweiz tog batteriet slut (16 år), så jag åkte till en Alfaverkstad och köpte ett nytt batteri som passadet som perfekt. Det var av märket Banner och heter 56219.

http://www.batteriexpressen.se/prod…-bull-62ah

Lars iM

Jag köpte ett batteri på Biltema, samma dimensioner och ampere, för 700 kr. Batteritråget och batterihållaren indikerar dock att det bör vara ett längre och något lägre batteri.

Största irritationen är ändå att polerna är vända inåt under skärmen. Ska försöka hitta ett batteri med korrekta dimensioner där pluspolen är till vänster.

Tack för konkret tips.

M

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.