Ready för Knutstorp?

Published by Dan-Erik Hansson on

Forum Bankörning Ready för Knutstorp?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 72 totalt)
  • Författare
    Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Nu har jag bara lite spackling kvar så är allt elände från Kinnekulle borta (eller dolt iaf).
      För övrigt – Boende bokat (det blir Kågeröds Värdshus (som så käckt har döpt sig till “Tre Stjärnor”). Det var nära en stuga på banan men att slippa bädda och fixa frukost avgjorde.
      Almost Race Ready alltså. 

Säsongsavsluning på Knutstorp har jag aldrig varit med om och det skall bli riktigt kul att få en färggrann brittsommardag i det vackraste av Sverige. Möjligen är jag lite färgad men det är ju bara så.

För gatklasserna är det sista chansen att gasa ur maskineriet innan vintersäsongen sätter in. Unna dig själv och bilen en sista RIKTIG tur.

I Car Challenge är det hårt om segern i Klass I mellan Micha och Claes. Skiljer dock 10 p till Claes fördel så favoritskapet är tydligt. Tror inte att Micha ger sig frivilligt och Jens brukar var riktigt snabb på Knutan.
      Klas II är avgjord och formellt även klass III. Dock kan jag garantera att det blir stenhårda fighter åtminstone i III-an. Jag vill ha 100 poäng vilket kräver två vinster, Sune och Klang har inga racevinster 2014 (ännu) och Dag vill visa vem som är snabbast.Till det kommer de allt snabbare rookisarna Henke, Robin och Patrik som gör allt för att bli riktigt snabba. Det kommer att bli sevärt, STCC släng er i väggen!

Men var är alla???

Klass C 1 anmäld (Jodå, man kan prova på för första gången även om det är sista bandagen för året)

Klass B 14 anmälda (inte så pjåkigt, MEN DET FINNS MÅNGA PLATSER KVAR ÄND&Aring
      Klass A 1 anmäld (Hallå herrar Banrävar, det är inte vinter på Knutan i början av oktober)
      Challenge 10 anmälda (Tänk 25 bilar på Knutsorpsgriden vilken avslutning det kan bli, WOW)
      (antal anmälda från Aktivitetskalendern 2014-09-15)

Om en vecka stiger priset, se nu till att anmäla er så att säsongen blir lång och fin.

/Danne

Henrik Ahnfeldt
      Deltagare

Jag sittef fortfarande och surar över kullen då jag sög in vatten i motorn båda racen och missade målgångarna   änn ja ä int bitter. Rattmuffen är på och ett litet värmepaket nästan installerat. Nybyggd luftburk som bör vara tät. Anmäld men ej betald ännu. Vi ses gubbs

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Har nog aldrig varit så not ready med totalt okörbar bil, men det ordnar sig 

Henrik Ahnfeldt
        Deltagare

Inlägg av Patrik Hermansson på 2014-09-15 20:59

Har nog aldrig varit så not ready med totalt okörbar bil, men det ordnar sig 

Det blir bra, bara det blir målat

Henrik Ahnfeldt
          Deltagare

Here we go again  Det funkar inte att pröjsa nu igen. När jag gjorde anmälan för några veckor sedan funkade inte koderna och nu kommer jag omöjligt till betalsidan. Kan någon avanmäla mig?

Det är fult att inte måla menar du Henke? Nä motor rummet får duga som det är bara motorn går så är jag nöjd!

Henrik Ahnfeldt
            Deltagare

Vad har hänt med motorn?

Råkade plocka ur den, var inge fel alls förutom att den har 128 hk den som ska i har kanske 20 till ( om den nu fungerar)

Robert Hultman
              Deltagare

Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2014-09-15 20:10

Men var är alla???

Jag hade tänkt att jag skulle räcka upp handen som funktionär på Knutstorp. Men nu har jag insett att jag är i Istanbul då (inget motorsport relaterat, tyvärr)

Stockholm

Claes Hindemith
                Deltagare

Vi är nästan redo.
                  Efter att ha varit tjurig i 2 veckor efter kullen så tog jag mig en titt på bilen och kunde konstatera att det bara var en drivaxel som havererat.
                  Nu kvarstår bara:
                  1. Montering av renoverad drivaxel och provkörning.
                  2. Besiktning av släp på fredag.
                  3. Svåraste nöten att knäcka, få tag på en dragbil eftersom jag sålt min gamla Passat.

Mats Forssén
                  Moderator

Tack för påminnelsen Danne! Nu är jag anmäld 

Tvättade Abarthen i helgen så nu är den klar för lastning, ser verkligen fram emot att komma ner till Knutan.

Jonas Klang
                    Deltagare

Inte riktigt ready än. Matarsoppapumpen la ner på Kullen, ny införskaffad men inte monterad än. Ska fixa det vilken dag som hellst, ska bara hinna med lite SM-seglingar och hummerfiske först

You need to be fast to look smart

Sune Karlsson
                      Deltagare

Ready! Också bokat Kågeröds värdshus. Såg ut att ha en hyfsad meny, gemensam middag där på fredagkvällen?

Går det så går det...

Dan-Erik Hansson
                        Deltagare

Nice work boys and girls.

Snälla,  hjälp till med att få liv i gatåkarna med alla tillgängliga medel!!

Annie Kärävä
                          Deltagare

Jag har spridit info till Fiat Classic Sverige, Alfa Club DK, Lancia Integrale forum samt Lancia register DK.

Får hoppas att det ger något fler deltagare

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 72 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.