Regnkläder och solskyddskräm

Published by Robert Hultman on

Forum Bankörning Regnkläder och solskyddskräm

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Robert Hultman
    Deltagare

Jag tror inte att jag är ensam om att ha fokus på det som har med själva bankörandet att göra inför ett banmöte. Men faktum är att man ändå tillbringar mer tid i depån än på banan under dagen. Hur många gånger har jag dagen efter ett banmöte inte önskat att jag haft vett att smörja in mig med solskyddmedel. Hur många gånger har jag inte önskat att jag haft regnställ och stövlar med mig.

Jag har precis köpt ett par “förvaringsväskor” av plast med dragkedja, som jag tänkte stoppa allt löst i bilen i redan innan jag åker iväg. Extra motorolja, snöborste och vad mer det nu är som bor i bakluckan på min bil. Bara att lyfta ur när man kommer fram och rimligt regnskyddat. 

Ett par arbetshandskar är erfarenhetsmässigt också bra att ha med sig. En ficklampa har kommit till användning vid flera banmöten. En liten pressenning har varit regnskydd för väskor, verktygslåda och sånt vid tidigare banmöten.

Jag har några gånger haft med mig en campingstol.

Vad har ni för “bra-att-ha-grejor” med er. Vad har ni för praktiska lösningar på allt det som hör till ett banmöte?

Stockholm

Gustav Holmdahl
      Deltagare

En bra lista med grejer man bör ha med sig.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25932

Giulia 20 Super

Björn Ek
        Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2014-05-09 14:48

Trådmördare! 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Robert Hultman
          Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2014-05-09 14:48

Ha! Det var en dålig lista. Regnställ fanns inte med! 😉

Nej det var en väldigt utförlig lista. Kanske kan jag tycka att den är väl utförlig.

“…
            39. Diverse reservdelar, bättre att ta med än att ha liggandes i garget. Man får in mycket i en Hatchback
            40. Släpkärra i någon form. Eller iaf ha tänkt igenom hur man löser hemforslingen av bilen om något oförutsett skulle inträffa.
            41. Skruv och mutter i vanliga dimentioner (fylla ett fack i verktygslådan med M6 och M8 skruv.
            …”

Men det gör ju egentligen ingenting. Man behöver inte ta med sig allt på listan men går man igenom den kan man ta ställning till vad man vill ha med sig och inte. Man slipper glömma i alla fall.
            Trots att Rejsa-listan är 44 punkter lång (och flera punkter upptar flera saker) finns inte arbetshandskar och ficklampa, från min korta lista, med vad jag kan se. Min slutsats är att listan kan bli ganska mycket längre utan att bli “off topic”.

Edit: Oops! Rejsa-listan växte visst till 74 punkter innan tråden tog slut.

Stockholm

Dan-Erik Hansson
            Deltagare
              1. En bekväm stol och solglasögon för att avslappnat kunna betrakta konkurrenternas stressmekande.
              2. Espressomaskin och en d:o kopp.
              3. En fylld reservdunk m god 98 oktanig
              4. Mössa
              5. Gummistövlar så att racingpjucken inte blir blöta utifrån

Efter Gelleråsen skall man vara lite sönderblåst och -bränd om det ärsom det skall. Tycker mycket sämre om att frysa och vara blöt (om fötterna)

Väskorna såg smarta ut, vattentäta?

Robert Hultman
              Deltagare

Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2014-05-09 15:44

Väskorna såg smarta ut, vattentäta?

Jag hoppas det.

Stockholm

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.