En kort summerings från mig.
Som alltid kör jag långsamt på både träning och kval men den här gången gjorde jag pers på kvalet för att senare i race slå det ytterligare med tiden 1.03.808. Trodde jag. Jag kollade efteråt når jag kommit hem, 2017 körde jag visst 1.03.774.
Nåväl, race 5:
Nya lådan känns fin och jag hittat växlingspunkterna på Kullen. Låg femma då jag blir omkörd av en norrman under gulflagg. Jag slutade således p6 men fick tillbaka p5 efter snack med föraren och tävlingsledning.
Race 6:
Dagens hjärnsläpp.
Under Lineup i depå ser jag att Micha som jag ska starta bakom inte kommer till start. Blir osäker på vem jag ska ligga bakom men tänker att det löser sig på gridden. Ut på banan och värmer däcken och i sista kurvan före stort saktar jag ner för att bli vinkad till rätt plats. Jag tycker allt känns väldigt rörigt och farten på de andra är hög och helt plötsligt så kör alla om mig och det är då herr Ahnfelt kommer på att det visst var rullande start. Snyggt jobbat! Jag hamnar långt ner i fältet och på andra eller tredje varvet fastnar lådan på femmans växel och det var bara att bryta och åka i depå.
Till nästa rejs sitter en fabriksny 1.6 låds i bilen med diff och förstärkning. Då blir det åka av.
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63