Relä GTV/Spider

Published by Mickey Malmqvist on

Forum Teknik Relä GTV/Spider

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Mickey Malmqvist
    Deltagare

Har ett huvudbry i form av elfel där jag misstänker felaktigt relä. Jag undrar om någon vänlig själ med en 916 GTV eller Spider fas 1, kanske även nödvändigt med 3.0 12v motor, skulle kunna ta en bild på reläna vid brandväggen där artikelnummer framgår. Eller om någon kan peka på vart man kan hitta dessa nummer i specifikationerna i workshop-manualerna.

Grundproblemet är att bilen startar och går, men när jag stänger av tändningen startar bränslepumpen igen efter 3 sekunder och slutar inte gå. Den startar inte av sig självt efter att bilen varit strömlös dock, och pumpen startar som den ska några sekunder när man vrider på tändningen till ACC.

Även kylfläktarna verkar inte vilja starta, men ett problem i taget.

Tack på förhand!

916 Spider -95 3.0 V6 12v

Mickey Malmqvist
      Deltagare

Alla problem lösta, det grundade sig i att någon säkert i välmening tagit ut alla relän men satt tillbaks dem i tokig ordning. Tänk på att alla relän är inte skapta lika, vissa skiftar mellan post 87a och 87 och vissa drar i båda dessa samtidigt.

Gällande kylfläktarna som inte gick igång kan jag för framtida sökare av samma problem tipsa att köra 12v direkt på fläktarna en stund (röd kabel är negativ, brun positiv), troligtvis har mitt exemplar stått länge och ärg byggts upp inuti motorerna som brändes bort när jag forcerade dem med ett fristående 12v batteri. Efter detta startade fläktarna så glatt vid angiven temperatur under provkörning.

916 Spider -95 3.0 V6 12v

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.