Reparera, packa-om coilovers

Published by Torbjörn Egil on

Forum Teknik Reparera, packa-om coilovers

• Detta ämne har 1 deltagare och 0 svar.
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Torbjörn Egil
    Deltagare

Jag har lite problem med min GT.
    Stoppade dit Coilovers på den ganska omgående och det var nog det bästa jag gjort med bilen sedan jag stoppade i en Q2-diff. Som den var från början var jag mycket besviken, efter mycket glad.

Nu till problemet:
    En av dämparna fram läcker uppåt. Hela hålet var oljefylt när jag uppmärksammade detta.
    Tyvärr köpte jag ju Zeatek coils, dvs alfastumpers KW-coils och att få någon hjälp från dansken är ju bara att glömma, fast det stod att de hade reservdelar till dem när jag köpte dem, och det står det fortfarande. När jag pratade med honom inför köpet så lät det som att det vara sammalikadana som KW, så man kanske kan få tag på delar den vägen, men frågan är om det är värt det. Jag har aldrig jobbat med dämpare så jag har ingen koll på om det är något som är värt att be en verkstad att titta på, eller om man ska bita i iPhonen och bara köpa en ny sats (fast inte zeatek då) och pilla med dessa vid sidan av eller kanske sälja för en billig penning till någon som vill pilla själv?

Det är Zeatek Z9, som motsvarar/är KW Variant 2.

Har vi några dämpskruvare som kan upplysa en stackare (som också måste byta kopplingscylinder på bilskrället)

CARS medl.No 740 men jag har aldrig ägt en Volvo

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.