Reservdelsförsörjning
Published by Lars T Andersson on
- Detta ämne har 7 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 13 november, 2024 kl. 12:38 av
Thomas Sjölin.
-
FörfattareInlägg
-
27 september, 2024 kl. 23:21 #70825
Tydligen är reservdelssituationen i USA riktigt usel.
Se denna länk
https://www.giuliaforums.com/threads/a-rant-about-parts-other-things-alfa-romeo.66066/
Så är det väl inte i Sverige, eller hur….
Nån som har erfarenhet?
Lars T
28 september, 2024 kl. 05:05 #70826Tyvärr verkar det hända här också. Har läst om vissa som haft bilar stående flera månader på verkstad i väntan på reservdelar. Låter inte alls ok. Som nån skrev i länken du postade… Det är 2024 och inte 1974. Någon skrev att Stellantis var problemet. Jag har själv haft behov av delar till bakvagnen i samband med felsökning av missljud. De prylarna har iaf levererats i rimlig tid.
Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13
11 oktober, 2024 kl. 13:19 #70900Tog 32 dgr för att få hem ett fäste till bakreskärmen till min Stelvio. Har kört Alfa sedan 80-talet och detta tog priset. Inte ok ☹️
2 november, 2024 kl. 20:24 #71085Med tanke på den klena responsen i den här tråden så kan man dra slutsatsen att reservdelsförsörjningen i Sverige är nästan perfekt. Det är trevligt att vi är så priviligierade och jag misstänker att styrelsens möte med Astara denna höst (senaste Klöverbladet sid 3) inskränkte sig till en “I’ll scratch your back and you’ll scratch mine”-session.
Jag kan avslöja att Mats väntan ovan, med 32 dagar, slår jag med hästlängder.
Men det är nog inget som Astara tar upp med CAR’s styrelse.
Lars T
6 november, 2024 kl. 11:49 #71096Hej,
Jag skulle behöva byta fjädrar och stötdämpare på min Alfa Romeo 156 2.0TS Sportpaket 3, Årsmodell 2001 SMP003
Det är en fabrikssänkt variant som kallas Sportpaket 3, så därför lite lägre hårdare fjädrar/stötdämpare, men alltså inte heller toksänkt.
Det jag skulle behöva hjälp med är om ni har specen på de fjädrar och stötdämpare som hör till sportpaket 3.
Jag har sett att en del firmor som Forza.se, Autodoc.se, Bildelaronlin24.se och flera andra har fjädrar och stötdämpare men de anger de tekniska detaljerna för fjädrarna och jag vet inte vad som skall vara till sportpaket 3.
Kan någon hitta uppgifter om fjädrarna/stötdämparna? Vet någon om man kan köpa dessa delar någonstans?
/Michael
AlfaMike
6 november, 2024 kl. 20:44 #71101Lars T,
mötet mellan Astara och CAR styrelse ställdes in av Astara pga sjukdom.
Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj
7 november, 2024 kl. 22:24 #71103Det var ju tråkigt. Hoppas det blir av och att ni slipper vänta länge.
Lars T
13 november, 2024 kl. 12:38 #71132Hej, Jag skulle behöva byta fjädrar och stötdämpare på min Alfa Romeo 156 2.0TS Sportpaket 3, Årsmodell 2001 SMP003 Det är en fabrikssänkt variant som kallas Sportpaket 3, så därför lite lägre hårdare fjädrar/stötdämpare, men alltså inte heller toksänkt. Det jag skulle behöva hjälp med är om ni har specen på de fjädrar och stötdämpare som hör till sportpaket 3. Jag har sett att en del firmor som Forza.se, Autodoc.se, Bildelaronlin24.se och flera andra har fjädrar och stötdämpare men de anger de tekniska detaljerna för fjädrarna och jag vet inte vad som skall vara till sportpaket 3. Kan någon hitta uppgifter om fjädrarna/stötdämparna? Vet någon om man kan köpa dessa delar någonstans? /Michael
Kolla alfisti.net om det finns där. Jag köpte till min 156 därifrån, visserligen fem år sedan men tror ändå att han kan hjälpa dig.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.