Röda Caféet 7/10 och 21/10

Published by Axel Lindgren on

Forum Träffar Röda Caféet 7/10 och 21/10

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare

Tappert att fortsätta med träff! Jag ska försöka ta mig dit med min “Olivia” på tisdag. Långkallingar o mössa på! 

Axel Lindgren
    Deltagare

Långkallingar och mössa kan nog vara bra för däcksparkandet, men för ätandet och fikandet så kommer vi att ha plats inomhus.

Axel Lindgren

Andreas Spaak
    Deltagare

Jag och frugan tänkte dyka upp med 159:an.

Niclas Thorell
    Deltagare

Jag kommer.

Mattias Rehn
    Deltagare

Vi kommer och quizet är fixat.

Ledtråd,  vi är på en åttaårings nivå…!

//Mattias

Axel Lindgren
    Deltagare

Kul och se att så många tänker komma på säsongsavslutningen på Rödan

Jag finns på plats från ca kl 17:30.

Väl mött imorgon kväll!

Axel Lindgren

om det är någorlunda torrt* åker jag nog till Röda Cafe’et ikväll. Det där quizzet för åttaåringar känns som en lagom utmaning.

*alforna är egentligen undanställda för säsongen och jag har ingen vidare lust att tvätta o putsa igen….

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Stefan Atterhall
    Moderator

Har ingen möjlighet att hinna förbi innan köket stänger – kan man beställa på distans?  

Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: Youtube

Alfor för tillfället:
    147 GTA 3.2 V6 -04, #16 CAR Challenge klass II
    Sprint Veloce 1.7 8V -87
    Giulietta Sportiva 1.4 TB -14
    156 SW TI 2.5 V6 -04
    156 SW TI 2.0 JTS -04

Kenneth Larsson
    Deltagare

Inlägg av Claes-Peter Lindner på 2014-10-21 11:43

om det är någorlunda torrt* åker jag nog till Röda Cafe’et ikväll. Det där quizzet för åttaåringar känns som en lagom utmaning.

*alforna är egentligen undanställda för säsongen och jag har ingen vidare lust att tvätta o putsa igen….

Hur tänker du Classe? Du har 4’a Alfor och ingen du kan åka med på vintern? Har du verkligen optimerat din bilpark?

du har nog rätt Kenneth, men det blir ju iallafall ett bygge från rätt sida om alperna eftersom det blir mycket Fiat på vintern. Den där högbyggda saken från Göteborg undviker jag i det längsta, men till fjällen får den ta oss. Tar du en tur till caffeet i eftermiddag? Vill veta vad en sån där GTA box är som du hotar att sätta i Bertonen 

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Kenneth Larsson
    Deltagare

Jg ska se hur det går här på jobbet ikväll – Om allt funkar får jag åka härifrån strax e kl 18 och då kanske jag åker norröver.

Idag blir det dubbel GTA, 156 GTA som jag åker med idag och Bertone GTA box att drömma om !

Kari Kiviranta
    Deltagare

Då har man varit med i mitt första träff med clubens andra “Alfaister” i Röda Cafét Vårby. Tyvärr var det också årets sista där. Trevligt med kaffe + wienerbröd, vissa var mera hungriga. Allmänt snack om bilar, synnerhet om Alfor.  Ingen dagordning så ordet var fritt hela kvällen. Det enda “obligatoriska” var tydligen en traditionell Quiz som det brukas.  Vädret tvingade deltagarna att ta plats inomhus men det vållade inga problem bara flytta lite bord så fick alla plats.  Totalt var vi väl c. 12 st  från barn till pensionär så blandningen var sprid. Stämningen var trevlig och stundals riktigt rolig, skratten var många. Tackar så mycket för min första kontakt med clubmedlemmarna. Skulle bifogar några bilder till minne av 2014 sista träff på Röda Cafét men lyckades inte riktigt med det. Bilderna finns i min mapp. om någon annan kommer åt dom så är det fritt fram. . Med hälsning Kari (Södertälje  Alfa Romeo 166 -01) 

Swefinn

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.