Röda Kafét 25/6

Published by Håkan Andersson on

Forum Träffar Röda Kafét 25/6

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Håkan Andersson
    Deltagare

Imorgon är det dags för träff på Röda Kafét i Vårby. Lätt att hitta om man kommer norrifrån på E4. Avfart 148 några km söder om IKEA Kungens Kurva. Söderifrån får man åka förbi till avfart 150 och vända eftersom det inte finns någon avfart i norrgående. Vänster i T-korsningen och höger in på Botkyrkavägen. Skylt till kafét finns vid korsningen.

Kafét är en flera hundra år gammal pärla på Fittjanäset. Man kan också sitta på bryggan vid vattnet om man inte vill vara nära bilarna…. Inte många anmälda ännu så anmälningar och spontanbesök välkommet. Vi stannar fram till ungefär kl 20 då man stänger. Alfabilarna får parkera nere vid kafét och behöver inte trängs uppe på parkeringen.

Välkomna

Håkan i Fagersjö

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Axel Lindgren
    Deltagare

Vad man också kan göra om man kommer söderifrån är att åka av Slagsta/Fittja-avfarten, nr 147. Där tar man sedan vänster i första rondellen. Efter ett par hundra meter passerar man OK/Q8 på vänster sida. Kör där rakt fram i rondellen. Ta vänster vid nästa trafikljus. Efter det är det första vänster. Sedan är man framme.

Väl mött imorgon! Jag ser fram emot den utlovade quizen!

Axel Lindgren

Håkan Andersson
    Deltagare

Träffen på Röda Kafét blev mycket trivsam. Vi var ett dussin alfisti på plats från kl. 18.00 till långt efter stängningsdags. Mycket diskussioner om allt från projektet att göra en äldre italienare tyst som en Rolls Royce till hur man mappar en 159Q4. Praktisk hjälp med att byta chip i motorstyrningen på en Spider ingick också. Målet var inte nya hästar under huven sades det. Fan trot! Den utlovade quizzen var i svåraste laget. För moderna frågor sades det. Vinnare av en T-shirt blev Gustav Sahlberg från Uppsala som råkar ha en modern Alfa i form av 159Q4….

Röda Kafét är glada att ha oss som gäster, men efterlyser lite äldre bilar. Jag vet att det finns många i området så häng på nästa träff och visa några av dem. Vi fyllde planen framför kafét denna gång så det kanske blir konkurrens om platserna nästa gång.

Bifogar några bilder. Testade mitt “fish-eye” denna gång, men det kanske märks.

Håkan i Fagersjö

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Lars Söderman
    Deltagare

Tackar alla för trevligt sällskap och Kenneth för kaffet!

Kenneth Larsson
    Deltagare

Tack alla Alfakompisar – trots att det var en kall afton – tur vi satt under taket och höll på så sätt den värsta kylan borta! Lasse, jag bjuder gärna på kaffe! Håkan – dina frågor var VÄLDIGT svåra – så det blir jobbigt då. Ditt Fisheye ger märkliga bilder! Vi ses kanske om 2 veckor…..? PS Chippet är mkt bättre än jag trodde! Kul att vara försökskanin ibland!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.