Rörnitar till dörrklädseln på en Bertone coupe

Published by Tor Wereen on

Forum Projekt Rörnitar till dörrklädseln på en Bertone coupe

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Tor Wereen
    Deltagare

Så.

Fråga igen… Dörrpanelen på passagerarsidan bar kass och när jag tittade i nederkanten så var det knäckt och ganska murrigt.

Tänkte att jag gör en ny masonitskiva och sätter tillbaka klädseln, lagar lite revor och skruvar tillbaka. Jag kommer dock att behöva tvätta lite hårdare, det finns för mycket färg kvar…..

Insåg sedan att det satt “rörnitar” som distanser till skruvarna som håller fast panelen mot plåten. Har försökt hitta sådana men inte lyckats. Någon som har tips?

De (rörnitarna) verkar vara ø5 mm i diameter, pass 7 mm höga (när de inte stukats) och toppen är ø 9 mm. (la en bild på detta också.

Tor, som ser våren komma väldigt snart, nu när bilen är på backen igen.

Tor Wereen
      Deltagare

Själv är bäste dräng…

Insåg när jag inte hittade vad jag sökte att det ju fanns tunnväggiga aluminiumrör hos modelljärnvägs försäljaren. ø 5mm x 0,45 mm. Tar man dessa och sätter upp dem i bromsrörskonaren, så kan man ju få fram lämplig ytterdiameter. Inte helt som orginalet, men tillräckligt bra tycker jag. Sen är det bara att knacka från baksidan så sitter kädseln fast och det finns en distans så man inte drar skruven genom dörrsidan 🙂

Case closed.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.