Rostbubblor – hur länge förblir de bubblor?

Published by Arvid Müllern-Aspegren on

Forum Teknik Rostbubblor – hur länge förblir de bubblor?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

På en handfull ställen har jag bubblor under lacken, som jag antar inte kan vara något annat än rost. 

Jag är måttligt road av tanken på att slipa ner och lacka om och stör mig inte så värst på det faktum att det är lite bubbligt. Frågan är bara, hur lång tid kommer det ta innan de “blommar ut”? Och hur fort äter sig de befintliga angreppen inåt i plåten om man lämnar dem olagade?

Björn Hedberg
    Deltagare

Japp det är rost och jag är rätt säker på att om du blästrar bort den rosten så kommer där vara hål igenom . Hälsningar Björn.

Det är bara att bita i den sura kudden och fixa det. Tyvärr.
      Det går rätt snabbt för lacken att spricka och fukten att tränga in ännu fortare.

Nu är väl plåten på 156 galvad och står sig hyffsat men så fort det har blivit en blåsa finns det rost undertill som måste slipas, grundas, spacklas, lackas.
      Jag har haft några ställen på min 156 också men karossen har inte fått några hål utan det vara bara att slipa lite så löste det sig.
      Skaffa rätt lack via ex mekonomen på spray och en spray med tvåkomponents klarlack. Den är dyr (300kr) men det är menlöst att klarlacka en bils utsida med 1-K klarlack. Trust me, I would know..

Om du har småblåsor där att fixa så ta en titt på dörrarnas nedre, bakre hörn också för säkerhets skull. Och trösklarnas skarv som tål att slipas och lackas igen förmodligen.

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.