Rostfritt sportsystem till 105?

Published by Ayhan Dizdar on

Forum Teknik Rostfritt sportsystem till 105?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Ayhan Dizdar
    Deltagare

Hej,

Då jag är i behov av att byta avgassystem till min Spider 2000 -77 så undrar jag hur ljudbilden blir med ett rostfritt sportsystem från exempelvis Highwoodalfa eller Alfaholic ? Jag har någon form av sportsystem på bilen idag som satt på när jag köpte den 2008, och det låter bra och inte för ljudligt. Har  svårt att hitta ett sportsystem till bilen som inte är rostfritt och därför undrar jag om det är OK med ett rostfritt trotts allt? Jag vill ha en sportig ljudbild när man gasar på och en mer behaglig ljudbild under långfärd

ciao

Ayhan

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Kenneth Larsson
      Deltagare

köp inte ett Alfaholicssystem……Det låter mycket!

Ayhan Dizdar
        Deltagare

Tack för det rådet Kenneth !

ingen annan som har fler råd? Kör alla ni andra original på era Spider? Tycker inte att jag sett så många med nedböjt ändrör vilket är original på denna modell. Hur har ni kommit runt detta problem……..om det nu är ett problem? Själv tycker jag inte det ser så snyggt ut.

Ayhan Spider 2000 Veloce -77 / GTV6-2,5 -86 / Stelvio Veloce Black Edition 2,0-280hk -2019

Martin Sipek
          Deltagare

Köp slutdämpen till S4:an, den är rak och kromad.

Hej Ayhan,

Jag hade ett rakt Anza ändrör tidigare men hade stora problem med avgaser i sittbrunnen (den är en kammtail). Därför bytte jag till ett standard med det krökta ändröret från Highwood. Det ser otroligt fjantigt ut men har minskat avgaserna i sittbrunnen avsevärt, så på helheten är jag nöjd. Ljudet är inte superspännande men lagom i en bruksbil. Priset från Highwood var även bra trots frakten (jämfört med att köpa i Sverige).

Lycka till,

Kristoffer

Ayhan Dizdar
            Deltagare

Det blev ett original system med sportändrör utan dämpare från Highwood. Det är nog något liknande jag har idag som sett sina bästa dagar. Enl Chris på Highwood låter det en hel del men jäkligt gött. Vi får se/ höra när det är monterat. Skulle det bli för jobbigt så får jag kanske testa med S4:ans slutrör om det funkar. Tack för tipsen.

Kenneth Larsson
              Deltagare

Låter som ett bra och väl anpassat val ! Den kombon lät utmärkt på min Bertone!

Ayhan Dizdar
                Deltagare

Så, nu var det på plats och det låter inte alls mycket jämfört med förra systemet. I hög fart är det nästan ljudlöst med motorljud men vid lågfart så bluddrar det lite gött. Jag är helnöjd. Nästa projekt lär bli att renovera startmotorn som är lite trött. Anar att en lindning är defekt, men det jan vara kolen eller solenoiden också. 

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.