Roxentur i Östergötland

Published by Bo M. Hasselblad on

Forum Träffar Roxentur i Östergötland

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Nu är det äntligen dags att köra den traditionella Roxenturen vi pratade om vid vinterns sista pizzaträff på Mozzarella. 7/6 föreslår jag som lämpligt datum och i år kör vi “baklänges” 

Vanligen samlas vi vid Kapten Bille’s i Norsholm och kör till Bergs Slussar. Om vi vänder på det samlas vi vid Bergs Slussar och kan äta en glass eller ta en kaffe och sedan äta något tillsammans i Norsholm innan vi skiljs.

Gå hit för mer information och anmälan

Vi ses,
    Bo

Bo M. Hasselblad

Bo M. Hasselblad
    Deltagare

En påminnelse om turen på onsdag. För tillfället ser väderleksprognosen för kvällen någorlunda ut på yr.no men den har varierat från riktigt regnigt till, som nu, växlande molnighet. Det verkar dock inte bli någon högsommarvärme men det får vi klara oss utan.

Come rain or shine så kör vi!

Bo M. Hasselblad

Patrik Karlsson
    Deltagare

Tack för en trevlig träff igår

Bra uppslutning med totalt 13 bilar(om jag räknade rätt) och tjugotalet deltagare. Det blev ju skapligt väder när vi avrundade i Norsholm, så man kunde stå o snacka lite på parkeringen. Bra service på Kapten Bille’s var det också!

//Patrik

Alfa Romeo GTV6 -86 166 3.0 -99

Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Tack för alla som var med på vår Roxentur!

Det var typiskt svensk väder i början av juni och så snart vi började samlas kom också de första regnstänken. Under en halvtimme utvecklades till en ordentligt  regnväder men som tappra Alfisti hittade vi en lösning under regnskyddet vid informationsskylten. Som Patrik skriver så blev dock vädret bättre när vi rullat igång och upphörde helt halvvägs till Norsholm och det blev sedan en riktigt behaglig, om än något kylig, försommarkväll.

I Norsholm var var vi 14 bilar i Berg men Lennart valde att inte följa med till Norsholm eftersom han inte var säker på vindrutetorkarnas tillförlitlighet  Vid middagen var vi totalt arton personer och det var en hög stämning. Eftersom Kapten Bille’s erbjuder allt från bara en kopp kaffe till lagad varmrätt så tror jag alla kunde hitta något som föll i smaken. Jag tyckte mig se att köttbullemackan var populär!

Framåt slutet av sommaren kanske det är dags att upprepa detta — eller också hittar vi på något annat! Bifogar några bilder från kvällen.

Middag med hög stämning!

Samling på parkeringen!

Inspektion av Gunnars Fiat 124 Spider. Verkar som han försöker förklara något för H-P 

Bo M. Hasselblad

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.