Roxenturen 2019 (Östergötland)

Published by Bo M. Hasselblad on

Forum Träffar Roxenturen 2019 (Östergötland)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Nu är det dags för den traditionella Roxenturen. Vi hoppas att försommarvädret återvänder tills det är dags.

Den 12:e juni är andra onsdagen i månaden precis som våra pizzakvällar har varit under vintern. Som sagt, vi hoppas att juni bjuder på försommarsol och värme. Förra året hade vi tur då eftermiddagens skyfall över Linköping förbyttes i behagligt solsken för turen. De senaste åren har vi haft långväga besökare och förra året hedrades vi med Björn Jägerstedt och hans då nyligen färdigrenoverade ’65 Sprint GT 1600. Vi får se vilka som lockas att ta en försommartur detta år!

Som tidigare förra året samlas vi vid vandrarhemmet/äventyrsgolfen vid Bergs Slussar och den som vill kan äta en glass eller ta en kaffe. Därefter styr vi kosan mot Norsholm på vägarna norr om Roxen och avslutar sedan med att äta något tillsammans i på Kapten Billes i Norsholm innan vi skiljs. Då det fortfarande pågår arbete med bron över järnvägen strax norr om Norsholm gör vi i år en sväng norrut via Vånga och sedan Finspångvägen (215) söderut till Norsholm.

Samling vid Götas Café (i anslutning till vandrarhemmet och äventyrsgolfen) från 18:00. Vid 18:30 rullar vi iväg och siktar på att vara i Norsholm vid 19:15. Givetvis kan du ansluta där för en trevlig kväll!

Eftersom evenemangsfunktionen fortfarande inte fungerar vore jag tacksam för anmälan i tråden. Jag publicerar också samma inbjudan på AP och Facebook. Bord är reserverade men det vore bra att veta hur många som planerar att vara med så det finns plats för oss alla.

Vi ses,
    Bo

Bo M. Hasselblad

Johan Törnqvist
    Deltagare

Jag kommer

Tommy Anzelius
    Deltagare

Jag kommer – och försöker lura med mig PM Andren dessutom

/T

Anzelius

Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Hej!

En kort påminnelse under pingsten att på onsdag åker vi!

Mvh,
    Bo

Bo M. Hasselblad

Claes Anstérus
    Deltagare

Jag planerar att komma

/Claes

Patrik Karlsson
    Deltagare

Tack för en trevlig träff! Aningens blött vid Bergs Slussar, men körningen gick ju bra och i Norsholm var det uppehåll Kul att träffa alla! //Patrik

Alfa Romeo GTV6 -86 166 3.0 -99

Vill också tacka för en trevlig tillställning!
    Rolig rundtur och bra mat i kombination med trevligt folk, toppen!

Jodå, hemresan gick bra trots två vildsvin, ett rådjur och en hare!

//Björn

Bo M. Hasselblad
    Deltagare

Kul att så pass många ställde upp trots hällregnet just när vi samlades. Aningen blött tycker jag är en ordentligt underdrift 😉
    Men, som sagt, under själva turen kom det inte många droppar och i Norsholm var ju vägarna torra.

Skönt, Björn, att allt gick bra trots de viltstinna skogarna. Hade ju faktiskt ett rådjur som sprang parallellt med vägen innan det sökte skydd i skogen när vi körde från Berg till Norsholm.

Tackar för intresset och hoppas vi ses igen. 22 augusti är det ju italienskt (och franskt!) tema för den stora träffen vid Flygvapenmuseet. Har någon fundering om att kanske träffas för en kopp kaffe innan dess för gemensam ankomst till Malmen. Boställets Vedugnsbageri i Maspellösa har ju precis blivit utnämnd av White Guide till ett av Sveriges bästa sommarkaféer. Det är knappt tio minuter bort och skulle kanske vara ett alternativ. Låter det som en bra idé?

Mvh,
    Bo

Bo M. Hasselblad

Posted By Björn Jägerstedt on 13 jun 2019 09:06

Vill också tacka för en trevlig tillställning!
    Rolig rundtur och bra mat i kombination med trevligt folk, toppen!

Jodå, hemresan gick bra trots två vildsvin, ett rådjur och en hare!

//Björn

Nytt försök med bilden..

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.