Rundfilar

Published by Igino Cazzola on

Forum Off Topic Rundfilar

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Igino Cazzola
    Deltagare

Jag har tre utmärkta rundfilar (6, 8, 10 mm. Bahco, svagt koniska), men jag skulle vilja ha tunnare (2, 3, 4 mm).
      Var hittar jag så’na?

Jag är fullständigt Räserskadad

Jula har 4.0 och 4.5 iaf. 

Some people play hard to get. I play hard to want...

Dan-Erik Hansson
      Deltagare

Jag har ju inte kontrollmätt mina motorsågklingefilar men nog finns det sådana från typ 3 mm. Nålfilar hittar man hos modellflygarna men har ingen aning om hur tunna det finns. Mina egna är nu ganska korta eftersom de tenderar att gå av hela tiden.

Kenneth Larsson
        Deltagare

Jag skulle kika på Claes Olsson – det finns nog kit med en 3-4 små filar i nån slags plastförpackning. Har för mig jag sett sådana där. Eller kollas som Danne säger på modellflyggrejor.

Igino Cazzola
          Deltagare

Inlägg av Kenneth Larsson på 2014-02-09 09:22

Jag skulle kika på Claes Olsson – det finns nog kit med en 3-4 små filar i nån slags plastförpackning. Har för mig jag sett sådana där…

Jag har kollat hos Jula, Clas, Swedol och några till, och ja, de har alla filsatser.
            Problemet är att i de satserna finns det bara en rundfil (av ospecad diameter) och resten av filarna har nå’n form som jag aldrig saknat (när använder man en trekantsfil?).

Jag är fullständigt Räserskadad

Dan-Erik Hansson
            Deltagare

http://www.wentzels.se/produkt/cutting_broach_set_06__20mm_1

Kan ovan va nåt?

Trekantfil är styvare och mer hållbara än flata filar. Extremt användbara, har dessutom en sida att slita på! 

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.