Ryggstöd Spider 916

Published by Dan-Erik Hansson on

Forum Allmänt Ryggstöd Spider 916

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Dan-Erik Hansson
    Deltagare

En kollega till mig har råkat ut för det vanliga 916-problemet att ryggstödet på förarsidan blivit “snett”, alltså att nåt gått av på insidan. Eftersom jag är en gentleman har jag erbjudit mig att ställa det samla Alfa-samhället till rådighet för att lösa problemet med favoritbilen.

Så, vad säger expertisen – var kan en stol hittas, vem i Stockholmstrakten kan laga ryggstödet snyggt, snabbt och enkelt eller finns det nån som har en eller ett par svarta skinnsäten på vinden som det nu är dags att avyttra?

/Danne

Kenneth Larsson
      Deltagare

Been there, done that….
        Man behöver lyfta ur stolen (lätt) och kränga av klädseln från ryggstödet. Sedan ser man (troligen) att den tunna plåt som är popnitad på ryggramen släppt i nitarna, och detta behöver man då rätta till och popnita eller skruva fast plåten i ramen igen när man riktat det till rätt läge.
        Täcka nitarna med tejp eller liknande så inte klädseln skavs sönder och sedan tillbaka med klädseln.

Man kan inte sitta i bilen och till exempel ta spjärn o ta ur plånboken ur bakfickan – då händer detta!

Lycka till!

Hej! Skall fixa samma fel på min ny inköpta GTV. Lus läser en gamal tråd där det finns förklarat med tex och bilder.
        Länk: http://www.alfaromeo.org/forum/aft/145/afpg/2

Mvh Kristofer

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.