Sagan om SAAB, Lancia, Fiat, och allas vår Alfa

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Sagan om SAAB, Lancia, Fiat, och allas vår Alfa

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare

Läste den här artikeln för något år sedan och kom på att den kunde vara av intresse för alla er Alfistis. Om någon har fler läsvänligare länkar så kan ni ju fösa in dom här i tråden. Jag läser gärna fler artiklar som denna. Jag gillar hur den inte är strikt teknisk, utan tar med en del information runtikring bilarna också. Ger dem en kontext.

Någon här som har erfarenhet av frukterna från det här samarbetet? Ja, förutom SAAB 9000.

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Lite begränsad erfarenhet av ena frukten iallafall… Det är nog många klubbmedlemmar som har det. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Jag har spanat på en som ligger ute på blocket just nu. Det rycker i fingrarna. Fantastiskt fin bil. Använder du din som bruksbil Gabriel?

Gabriel Eriksson
      Deltagare

Det var ett oväntat impulsköp under vintern, jag har faktiskt inte använt den alls och har ingen aning om vad jag ska ha den till. Men det blir väl nån fintur med den ibland kanske. Planen just nu är en riktigt rekond sen får jag se vad det blir av den. 

Sämre impulsköp kan man definitivt göra. I och för sig beror det kanske på vem man frågar … Jag godkänner i alla fall 

Gabriel Eriksson
        Deltagare

Inlägg av Dan Bergqvist på 2015-04-14 21:21

Jag godkänner i alla fall 

Härligt! 

Jonas Klang
          Deltagare

Vill man djupdyka lite mer i utvecklingen av 164 så läs den här tråden från alfaBB, skriven av en som var med.

http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168-1991-1995/204144-alfa-164-genesis.html

JK 164 Q4-95 146 Ti- 97

Inlägg av Jonas Klang på 2015-04-15 09:02

Vill man djupdyka lite mer i utvecklingen av 164 så läs den här tråden från alfaBB, skriven av en som var med.

http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168-1991-1995/204144-alfa-164-genesis.html

Riktigt rolig läsning! Tack för att du länkade Jonas.

Mats Widman
            Deltagare

Jag har ägt och kört alla med den plattformen. Saaben kändes mest rejäl av dem men det var en illusion. Alltid var det något som strulade. Alfa 164 var utan tvekan den snyggaste, fungerade dessutom bra. Men var lite dyr i underhåll. Lancian jag hade var en gammal bil med många tusen mil på mätaren och kanske inte jämförbar, dessutom var det en kombi.. Croman däremot, vill jag fortfarande påstå var den bästa bil jag haft. Köptes ny och jag körde 24.000 mil utan ett enda fel. Löjligt billig dessutom.

Jag glömmer lätt bort Croma. Hur var de invändigt?

Mats Widman
              Deltagare

Spartansk och lättöverskådlig. Inte samma extrema röra med knappar som den första generationen 164 hade.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.