Sänkningssats Alfa Spider-86

Published by Niclas Ramström on

Forum Teknik Sänkningssats Alfa Spider-86

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Niclas Ramström
    Deltagare

Behöver byta fjädrar och stötdämpare på min Spider -86. När man ändå skall göra det så skulle man ju kunna sänka något och göra den lite hårdare. Inga åtgärder får göras på kaross utan det måste gå fritt från skärmkanterna etc. Kanske skall man komplettera även med spacers? Tacksam för tips på upplägg samt ev prisvärda alternativ! /Niclas

Igino Cazzola
    Deltagare

Framfjädrar från VW LT31 kan vara ett alternativ om du vill ha den hårdare (bakfjädrarna är redan tillräckligt hårda).

Jag är fullständigt Räserskadad

Jörgen Hagö
    Deltagare

Prova å ring Forza AB de har jamex bl a

. Jörgen

Limhamn 155 2,0 -93 Skinny

Lars Erlandsson
    Deltagare

Här köper du det mesta. Köpte fjädrar, dock std, är hårda nog, samt röda Koni. Bilen går kanon.

http://www.my-alfa.com/en/tuning/10…edern.html

Lycka till

Lars iM

Niclas Ramström
    Deltagare

Hej Lars! Tack för ditt svar! Köpte du paketet med 4 fjädrar som sänker den 40 mm eller något av de andra alternativen som sänker 20-25? Funderar på om det blir för lågt med 40 mm…

/Niclas

Lars Erlandsson
    Deltagare

Jag köpte std fjädrar, http://www.my-alfa.com/en/ersatztei…mpfer.html

samt de röda justerbara röda Koni. De är betydligt fastare än org stötdämparna.

jag vill inte ha lägre fjädrar för jag åker ofta på semester med full last, då blir den “låg nog”. Annars om man “finåker”

utan packning kan man ju välja korta styvare fjädrar, med komfortminskning på köpet.

Bangubbarna kan säkert svara på vilken sportfjäder som är lämplig, det är smma på alla 105 bilar.

mvh/Lars

Lars iM

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.