Satan i GaTAn
Published by Robert Hedin on
- Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 20 november, 2014 kl. 09:56 av Robert Hedin.
-
FörfattareInlägg
-
12 november, 2014 kl. 00:19 #14099
Så efter bara efter ett drygt år, då jag blev drabbad av Alfaviruset (får man säga så i dessa Ebolatider?), så var det då äntligen dags för en Busso.
Köpte som sagt min 156 TS för ett år sedan som pendelbil men fick mersmak så det var ju bara att sätta igång att leta. Först började letandet efter en 2,5 men varför inte gå ‘all-in’ i en GTA…Sportswagon skulle det vara för den är ju såå mycket mer praktisk
Hittade en GTA på Blocket i Skövde men var för sen likaså då det dök upp en här på Köp&Sälj…då trillade jag över en i en medlemsgarage som kanske skulle vara till salu då den inte användes men ägaren kom på bättre tankar och valde att behålla den. Så dök den då upp på Blocket – Vader – svart och farlig…problemet var att den var i Örsköldsvik och jag bor strax utanför Göteborg. Men nu var det ju så lägligt att jag hade en tjänsteresa planerad till Ö-vik (denna bilen måste ju vara ämnad för mig). Vad gör man då för att inte köpa grisen helt i en säck, jo kollar medlemsregisteret någon som bor i området och ber om hjälp. Hjälp erbjöds på direkten från Roland Sjölander som dagen efter gjorde inspektion och handpenning bytte ägare (dessa Alfa-ägare är ju fantastiska!)
Förra veckan kördes denna härliga bil hem till Götet (vädergudarna spökade med klass 2-varningar) och jag hade 93 mil på mig att fundera på att kamremmen inte bytts på 7 år men allt gick bra! Tack Peter Braun som tipsade om kunnig och prisvärd verkstad att besöka i framtiden.
Hoppas nu på många underhållande mil och kunna träffa er alfistis på träffar i framtiden och såklart vinka i trafiken.
156 GTA Q2
12 november, 2014 kl. 08:52 #14100grattis!
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
12 november, 2014 kl. 11:02 #14101Grattis! Vårda den ömt, det är härliga bilar.
Går det så går det...
12 november, 2014 kl. 16:54 #1410212 november, 2014 kl. 19:06 #14103Haha, kul att höra.
då ska du börja snegla och lägga undan för ett Wizardavgassystem också för att backa upp det fina motorrummet med alfas vackraste avgasljud
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser
19 november, 2014 kl. 10:32 #14104Snart jul så….
Kära Tomten!
I år har jag varit riktigt snäll och jag önskar mig bara EN leksak – Wizardavgas till bilen.
…eller kanske ett Stagman-stag också….och….
156 GTA Q2
19 november, 2014 kl. 17:09 #14105Ja man vet ju inte vad tomten har i sin säck…!
elCrillo Kalmar
19 november, 2014 kl. 21:59 #14106Grattis Robert!
Även om oron med kamremmen var obefogad så hade du ju något att tänka på under den långa hemresan
Hoppas att du får många sköna mil i din Norrländska bil! För vi som bor här tycker nog att Örnsköldsvik är Sveriges Milano!
Lycka till!
Roland
164 3.0 12v 1996 Giulia 1300 Ti 1969
20 november, 2014 kl. 09:56 #14107Tack Roland! Synd att jag inte hann träffa dig när jag var på plats – hoppas på fler tillfällen!
Skall till Sundsvall om ett par veckor men kommer inte köra bil varken dit eller hem .
Tack än en gång för all hjälp och information från dig – en av många anledningar till att vara alfisti – bilarna och dess ägare!
156 GTA Q2
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.