SBP-nedslag på air bag-lampa, 164 V6

Published by Christer Edvardsson on

Forum Teknik SBP-nedslag på air bag-lampa, 164 V6

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Besiktningsmannen gillade inte att han inte såg air baq-lampan tändas.. Om det – högst troligt – visar sig att det inte är nåt fel på själva lampan, finns det nån felsökning jag kan göra själv?

/Christer

Tack! Jo, jag börjar väl i den änden – risken finns ju att det öht inte finns någon lampa i sockeln därför att den, precis som du säger, annars skulle lysa hela tiden… Återkommer när jag bildat mig en bättre uppfattning!

Lars Persson
    Deltagare

Är du säker på att det finns en lamp? Har för mig att någon fick nedslag på detta på en 155a. Det visade sig att det inte skulle finnas på den årsmodellen

Jo, lampa ska det nog finnas även om mina instruktionsböcker visar lite olika placering genom åren… Dessutom så sa besiktningskillen att han “sökt för att kolla om det fanns nåt undantag” för denna bilmodell.

Crister Borg
      Deltagare

Inlägg av Lars Persson på 2016-07-28 21:02

Är du säker på att det finns en lamp? Har för mig att någon fick nedslag på detta på en 155a. Det visade sig att det inte skulle finnas på den årsmodellen

155an har en “meckanisk” airbag och därför ingen lampa. Känns stabilt med en stång som ska trycka av laddningen vid en olycka…

elCrillo Kalmar

Som befarat fanns det inga lampor…. och med lampor ditsatta så lyser det hela tiden  Har vi nån kunnig lampsläckare på Västgötaslätta´…gärna i Skaratrakterna? /C

Lyfter egen tråd för att kolla om någon av er har kontaktinfo till Charles och elektronikguru Söderman! Har försökt skicka meddelande via denna sida utan att lyckas. Trevlig helg! /Christer

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.