Seg motor efter kamremsbyte JTS 2.0
Published by Gert Johansson on
- Detta ämne har 6 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 21 november, 2016 kl. 19:57 av
Benny Steen.
-
FörfattareInlägg
-
20 november, 2016 kl. 17:47 #32802
Gert Johansson
DeltagareHallå alla! Har bytt kamrem på sonens GT o efter detta är den nåt så bedrövligt slö, man får gasa järnet för att den ska komma iväg o tar sig lite mer på högre varv. Kamremsinställningen kollad flera gånger o det verkar stå rätt, bytt lmm då det var ett stort hål i gummibälgen bakom den, om det nu kunde vara det.. Tidigare byte verkar ha skett med tippex då det fanns markeringar lite här o där.. Strulade från början då bilden på min verkstadscd o även i autodoc var, typ, spegelvänd på vilka nockar som skulle användas med verktygen. Nån som har nåt bra tips om vad jag kan börja kolla?
Tackar på förhand!
Giulia Super o GTV916
20 november, 2016 kl. 22:06 #32803Martin Frykstam
DeltagareVill inte ifrågasätta din expertis, men tycker det låter mystiskt att bilden skulle vara fel i två instruktioner! Är det rätt (och korrekt tillverkade) kamlås? Inga felkoder?
20 november, 2016 kl. 22:17 #32804Kenneth Larsson
DeltagareInlägg av Martin Frykstam på 2016-11-20 22:06
Vill inte ifrågasätta din expertis, men tycker det låter mystiskt att bilden skulle vara fel i två instruktioner! Är det rätt (och korrekt tillverkade) kamlås? Inga felkoder?
+1
21 november, 2016 kl. 13:57 #32805Åke Nyberg
DeltagareMissar man minsta lilla så blir de tokslöa – råkade ut för det för länge sen på min 156, justerades om – mycket noga och sen var hästarna tillbaka i stallet.
21 november, 2016 kl. 18:54 #32806Rickard Bergh
Deltagaredu ska ha verktyget på 2ans insugs nock. och 3ans avgas nock på kamaxlarna. har du haft öd mätaren för kolvens vändpunkt. ?
tyvärr är det så som andra inlägg. kolla det igen o gör om. vart har du haft jiggarna då ? om du säger det är spegelvänt.
finns dom som kör med både hängslor och livrem med att märka upp det fast dom har jiggarna på. varför vet jag inte då kamhjulen ska lossas för korrekt spänning sen. och sen spännas igen.. så du får nog allt kolla över det igen.Alfa specialisten / Key Account Manager för Hella Gutmann Solutions- Sweden
21 november, 2016 kl. 18:55 #32807Stefan Atterhall
ModeratorInlägg av Åke Nyberg på 2016-11-21 13:57
Missar man minsta lilla så blir de tokslöa – råkade ut för det för länge sen på min 156, justerades om – mycket noga och sen var hästarna tillbaka i stallet.
Efter att jag bytte kamrem på min JTS med original kamlås (eftermarknadslåsen glappade rätt ordentligt) så gick den som ett skott efteråt. Det är precis som Åke nämner känsligt. Hur har du mätt in kammarna för att bekräfta hur de står?
Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: YoutubeAlfor för tillfället
147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
156 SW 2.5 V6 TI -05
Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)21 november, 2016 kl. 19:57 #32808Benny Steen
Deltagareså här skall låsen placeras
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.