Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 53 totalt)
  • Författare

Inlägg av Paul Svedunger på 2015-03-10 12:22

Jag tycker du är tramsig. Själv är jag evinnerligt trött på detta mantra om jämlikhet och feminism som ältes i Sverige. För det är nämligen nästan bara i Sverige detta debatteras inabsurdum. Trams. Jag gillar vackra bilar….och vackra kvinnor med för den delen.

Så är du förmodligen inte heller, eftersom du såvitt jag vet inte är kvinna, speciellt hårt drabbad av den ojämlikhet som råder.

Att det skulle handla om “nästan bara i Sverige” är direkt felaktigt:

FN:s Kvinnokonvention

Konventionen om avskaffande av all slags diskriminering av kvinnor (CEDAW) antogs av FN:s generalförsamling den 18 december 1979. Sverige undertecknade konventionen som första land den 7 mars 1980. Idag har de flesta stater (186 st) anslutit sig till konventionen men t ex USA står fortfarande utanför. Dessutom har många länder lämnat in väldigt omfattande reservationer.

Däremot har vi trots allt kommit betydligt längre i jämställdhetsarbetet än många andra länder. Men det betyder inte att en ska nöja sig med det. Och hur tror du det har skett hittills? Hände det plötsligt bara, eller är det kanske resultatet av långt och enträget arbete, debatterande och ifrågasättande?

Per Wadén
    Deltagare

Är det så att man kan komma att hämta din Alfa nu när du fullständigt har tappat lusten att köra den?

PerBerlina

Gabriel Eriksson
      Deltagare

Inlägg av Jonas Arvidsson på 2015-03-10 11:52 
        (Är så klart medveten om att detta inte är ett entydigt begrepp, ingen har liksom patent på ordet. Men för de flesta betyder det att en tror på människors lika värde och rättigheter, oavsett kön). 

Jag får nog säga att jag inte har helt klart för mig vad feminism är, tycker självklart att tjejer ska ha samma förutsättningar som killar på alla plan. Är det däremot sånt som den gamla kommunist-tanten och hennes hejdukar sysslar med så kommer jag aldrig att kunna kalla mig för feminist. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Sune Svensson
        Deltagare

trodde vi var en bilklubb för alla med fritt tänkande o inte ett politiskt organ !!!!!!!!!

Tobias Sundqvist
          Deltagare

Inlägg av Sune Svensson på 2015-03-10 16:58

trodde vi var en bilklubb för alla med fritt tänkande o inte ett politiskt organ !!!!!!!!!

+1 på den! 

Bättre på AP, där diskuteras inte politik. Detta skapar bara underlag för irritation mellan användare… 

Alfetta Gtv -77 | 33 P4 -91 | 33 SW -89 | 75TS -89

Robert Hultman
            Deltagare

Jag tycker nog att det tänks rätt fritt i den här tråden.

Stockholm

Thomas Sjölin
              Deltagare

Inlägg av Jonas Arvidsson på 2015-03-10 11:48

Inlägg av Thomas Sjölin på 2015-03-09 21:26

Huruvida dessa kvinnor är sakkunniga eller inte kan jag inte säga. Historiskt har de inte varit det. Jag skulle dock tro att en del av dem faktiskt ÄR det. Det finns faktiskt kvinnor som kan bilar, tro’t eller ej. Ska de gå omkring i burka för att vara PK?

Är bikini, korta kjolar och burka de enda klädalternativen som finns för kvinnor?

Påstod jag att det var det?

Finns många intressanta aspekter på det du säger. Kan du t ex tänka dig någonting som är frikopplat från politik? Och vari ligger motsatsen mellan att tänka fritt och tycka att det är bedrövligt att kvinnor objektifieras för att sälja bilar?

Inlägg av Thomas Sjölin på 2015-03-10 17:10

Huruvida dessa kvinnor är sakkunniga eller inte kan jag inte säga. Historiskt har de inte varit det. Jag skulle dock tro att en del av dem faktiskt ÄR det. Det finns faktiskt kvinnor som kan bilar, tro’t eller ej. Ska de gå omkring i burka för att vara PK?

Är bikini, korta kjolar och burka de enda klädalternativen som finns för kvinnor?

Det vet bara du. Men det kunde lätt uppfattas så.

Thomas Sjölin
                Deltagare

Inlägg av Jonas Arvidsson på 2015-03-10 17:16

Inlägg av Thomas Sjölin på 2015-03-10 17:10

Det vet bara du. Men det kunde lätt uppfattas så.

Vet inte vilka föreställningar du har om du får den uppfattningen av det jag skrev. Det ligger nog hos dig, tyvärr.

Gert Bergh
                  Deltagare

+1 på dig Sune! det finns andra forum som är mer lämpade för en sådan diskussion med likasinnade.

Jag vill samtidigt påpeka att jag inte vet vad feminism går ut på mer än att utmärka sig, men jag är helt klart anhängare till att kvinnor ska ha lika värde och samma rättigheter som män och inom mitt yrkesområde har det aldrig varit några problem, visst fanns det några typer som tyckte att har dom gett sig in i detta får dom klara sig själv men det stora flertalet ställde gärna upp och hjälpte till om det behövdes och det var aldrig någon löneskillnad.

// Gert

Christina Rehn
                    Deltagare

Den här reklamfilmen fick mig att vilja köpa Alfa…..

https://www.youtube.com/watch?v=gNm…e=youtu.be

//Christina

Igino Cazzola
                      Deltagare

https://www.youtube.com/watch?v=owsopdW8Ky4

Jag är fullständigt Räserskadad

Sven Lennartsson
                        Deltagare

Inlägg av Christina Rehn på 2015-03-10 18:18

Den här reklamfilmen fick mig att vilja köpa Alfa…..

https://www.youtube.com/watch?v=gNm…e=youtu.be

//Christina

Ja varför har ingen tipsat Volvos Försäljningsavdelning om hur man får kvinnliga bilköpare på kroken………….?

Sven L

Peter Svensson
                          Deltagare

Amerikanarna spinner vidare på samma tema!

https://www.youtube.com/watch?v=HkmfVsWunJ0

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 53 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.