Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Sergio Marchionne fick mig precis helt att tappa lusten att någonsin köra Alfa igen

Visar 8 inlägg - 46 till 53 (av 53 totalt)
  • Författare
    Lars Erlandsson
    Deltagare

Jag tycker också att det är osmakligt, förlegande och töntigt att man fortfarande använder dessa kvinnor på bilmässorna, så de så! 

Lars iM

fick en däck/fälgkatalog i posten idag, som bilaga till den eminenta tidningen Klassiker. Herregud…bilbranschens marknadskommunikation är ibland påtagligt förlegad. Här försöker man gladeligen sälja B2B balanseringmaskiner mha silikonstinna utvikningsbrudar….

Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj

Nusret Ljevo
      Deltagare

Cool

Om inte annat är det ju pinsamt som man, att associeras med den sortens gubbsjuka dregel-beteende som verkar förekomma på de internationella mässorna och en del andra sammanhang. Jag är glad att jag inte utsätts för det i svensk motorpress och på det fåtal evenemang på hemmaplan jag deltagit i!

Det blir alltid tråkiga och obekväma diskussioner av sådana här ämnen, men jag tycker absolut att det hör hemma på ett klubbforum. Var annars skulle man diskutera ev. gubbsjuka i Alfas marknadsföring? Det är viktigt att synliggöra att det finns många åsikter i frågan. Och det är viktigt att diverse arrangörer, annonsörer etc förstår att de stöter sig med en väldigt många. Sen får folk göra som de vill i slutändan såklart; det är en fri värld och vi är alla vuxna .

Thomas Sjölin
        Deltagare

Inlägg av nusret ljevo på 2015-03-13 18:04

Cool

Nej, det är inte coolt.

Som jag sagt tidigare tycker jag, precis som andra, att det är förlegat. Det borde inte förekomma längre, industrivärlden borde vara bättre upplysta än såhär.

Det jag invänder mig emot är sättet denne journalist hanterar det på. Det finns bättre sätt att ta upp problemet än att utse en enskild syndabock. Visst, även Skoda nämns i texten men problemet är så mycket större ändå. Samtidigt tycker jag att kritikerna faller, till viss del, på eget grepp när de framställer det som att alla kvinnor i denna miljö skulle vara kylarprydnader mm. Bara för att en kvinna bär en snygg klänning och står bredvid en bil innebär inte det att hon är där enbart som skådebröd. Det finns vackra kvinnor med stora kunskaper även inom bilvärlden men jag förstår det är lätt att fastna i klichéer.

Ett satans otyg är allt dock, det skriver jag definitivt under på. Bra dock att vissa arrangörer väljer förbjuda detta. Det kanske är enda sättet få bukt med det på kort sikt.

Åke Nyberg
          Deltagare

Elmiamässan lär var ett lågvattenmärke i världsklass i det avseendet.

Igino Cazzola
            Deltagare

Inlägg av Åke Nyberg på 2015-03-15 14:16

Elmiamässan lär var ett lågvattenmärke i världsklass i det avseendet.

Synd att det är så långt bort.

Jag är fullständigt Räserskadad

Sören Hedin
              Deltagare

Jag är lite nyfiken på vad deras roll är. Tror att det måste vara någon nära de dyrare bilarna för att ha lite koll men där faller kanske Skoda:-) Men en Ferrari vill man ha någon som övervakar. Så då är alternativen ABAB-vakt eller något annat. Jag reagerade på MC-mässan när det var extremt kort kjol och hårt smink men här står väl modellen i paritet med bilen och om man förbjuder de kjolar jag ser på bilden då får man nog förbjuda kjol finns inte så mycket längre kjolar.

soren

Visar 8 inlägg - 46 till 53 (av 53 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.