Service Alfa romeo 4c

Published by Johan Östman on

Forum Allmänt Service Alfa romeo 4c

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Johan Östman
    Deltagare

13000 kr kostade första servicen….& den summan är återkommande varannat år =(………Vet ej vad nästa service kostar men då är det olja & filter bara

Thomas Sjölin
    Deltagare

Vad ingår i den?

Johan Östman
    Deltagare

Service & efterdragning av bultar med moment       8450  kr

Luftfilter                                                317 kr

Selenia sport power 5w40 5liter           1050 kr

Oljefilter             304 kr

Miljöavgift     60 kr

Förbrukningsmatrial     240 kr

+ moms      =    13028,89

Johan Östman
    Deltagare

AutoLounge i Kungsbacka tar 2000 kr mindre för samma service

Gabriel Eriksson
    Deltagare

Låter som en klart överkomlig prisnivå för att serva en ”minisupersportbil” 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Alberto Ferrante
    Deltagare

Dragning av bultar? Man menar kanske inte bara på motorn. Tror inte att Giulietta QV får liknande servicemoment, eller?

Alberto

Thomas Sjölin
    Deltagare

Det är nog lite annorlunda med kolfiber än med gammal hederlig stålkonstruktion. Kollade runt lite och det ingår i serviceprogrammet att kontrollera bultar i chassit mm. Detta gäller nog inte motorn, bortsett från motorfästen då. Det ska tydligen ta 6.5h att gå igenom allt och tid är ju det som kostar.

Jämför man med t.ex. Porsche så ligger prisnivån däromkring också. Det är nog något man får räkna med för denna typ av bil helt enkelt. 

Crister Borg
    Deltagare

Typ 550 spänn i månaden då… Är väl vad man lägger på smågodis. Jag hade hällre åkt 4c och slutat med godiset om jag hade haft nån halvmiljon över…

elCrillo Kalmar

Björn Hedberg
    Deltagare

Betala stora pengar för att få bilen sönder skruvad  skämtåsido , personligen hade jag skaffat uppgifterna och gjort det själv då jag aldrig skulle ha sålt en sådan bil om jag väl hade köpt den ( vad sägs om lite loctite kanske )

Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Björn Hedberg på 2016-05-14 22:22

Betala stora pengar för att få bilen sönder skruvad  skämtåsido , personligen hade jag skaffat uppgifterna och gjort det själv då jag aldrig skulle ha sålt en sådan bil om jag väl hade köpt den ( vad sägs om lite loctite kanske )

Dock synd att bli av med fem års nybilsgaranti. Kan vara värt rätt många slantar även om man inte tänkt sälja bilen.

Johnny Lindén
    Deltagare

11.500 ville Hedin i Malmö ha för andra servicen, den som är på 3,95 timmar. (Första är på 6,5.)

Som jämförelse betalade jag 360 EUR i Estland när jag gjorde första och jag har fått ett estimat på 550 EUR i Tyskland för den jag ska göra nu. Alternativt att jag gör som en av de andra här och kör över till Köpenhamn. Dock ska jag ändå till Tyskland medan en dag väntande på att servicen ska bli klar i Köpenhamn kommer att bli en dag med förlorad arbetsinkomst. (Sjukt vad en människa – jag alltså – kan vela…)

Johnny – may the 4C be with you!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.