Service av en nyare Alfa i Halmstad

Published by Jacob Wodzynski on

Forum Allmänt Service av en nyare Alfa i Halmstad

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Jacob Wodzynski
    Deltagare

Hej!

Har ni tips på var en Mito kan servas i Halmstad med omnejd? Rör sig om en mellanservice (olja, bromsvätksa, lite filter). 

Det finns inte jättemånga Mitos i Halmstad och jag vill gärna hitta ett ställe som kan bilen. Ta det lokala (Klasén/Hedin)? Åka ner till någon erkänt bra mekaniker i Malmötrakten (verkar vara fler Alfor i Skåne så de har nog koll )? Åka upp till Kungsbacka (Autolounge verkar stora, speciellt på Fiat 500, men hur är de med Alforna)? Eller rent av våga lämna in på en oberoende verkstad (t.ex. Meca)? Tacksam för tips och erfarenheter.

/Jacob

Ring Autoalfa väst AB VF 031 478025 du blir inte besviken dom kan Alfa.

Fredrik Brorsson
      Deltagare

Stora betyder inte alltid bra.

Mikael Kahlin
        Deltagare

Klasen/Hedin har både utbildning och utrustning för nya Alfor och min 159 sköts exemplariskt hos dem. Mkt bra kundservice o med bra känsla för märket. Tylösands Motor är även värda att nämnas, väldigt bra på äldre bilar. 

Björn Hedberg
          Deltagare

All info som behövs för att göra en service finns i autodata ,kunskapsnivån för ett sådant jobb är inte raketforskning ,det intressanta är om mekanikern är intresserad av vad han/hon gör .Hälsningar Björn.

Jacob Wodzynski
            Deltagare

Tack för era svar!

Kommer vända mig till den lokala auktoriserade försäljaren/verkstaden, känns ändå “bäst” av någon anledning. 

Däremot vill även jag ge tummen upp för Tylösand Motor. Brukade lämna in min gamla 156:a där, av den ökända Selespeed-modellen dessutom. De var engagerade och duktiga. Rekommenderas definitivt för äldre Alfor.

Henrik Lindgren
              Deltagare

Klasen har du i Halmstad.  Fick fel på en bil på väg ner söderut, ringer Klasen och de tog in bilen direkt. Det är service.

//Henrik

Jacob Wodzynski
                Deltagare

Stämmer bra Henrik. Det är dem jag menar med “den lokala auktoriserade försäljaren/verkstaden”. 

Kan vara bra att veta att de har köpts av Hedin Bil och således bytt namn, men samma lokaler, personal och service.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.