Service i Umeå?

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Service i Umeå?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare

Hej på er igen. Dagens fråga från en okunnig på g. Vart vänder man sig för service på en Alfa? Jag vet att det finns auktoriserad verkstad i form av Northbike and Car i Östersund. Men det måste väl finnas fler ställen som kan ta sig an en Alfa, auktoriserad eller ej, som är närmare Umeå. Läste lite om eventuella ställen i Örnsköldsvik (JRS?). Men av tråden jag läste att döma så var den verkstaden inte ultimat direkt.

Jag vill få en överblick för hur jag ska äga och ta hand om Alfan jag köper på bästa sätt. Tids nog hoppas jag kunna lära mig hur man gör saker själv däremot. Motorrummet är riktigt vackert på de flesta Allor tycker jag. Ett trevligt ställe att kika i.

Magnus bil i övik är auktoriserad verkstad för alfa. Vet inte om van service i umeå också är det. De säljer iaf Fiat.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Benny Steen
    Deltagare

Du behöver bara anlita en auktoriserad verkstad om det gäller garantiärenden. 
      Vanlig service får alla bilverkstäder utföra utan att eventuell nybilsgarantier försvinner, bara jobbet är fackmannamässigt utfört.

Men jag tycker du skall lära dig göra grundservice på egen hand.  Olje och filterbyten är väldigt basalt.

/B

Tack Christer, det var bra att veta! Känns ju lite tryggare att veta vart man ska om det krisar totalt med något.

Absolut Benny, grundservice, och gärna mer därtill, ska jag lära mig själv. När dagen kommer kanske jag kan sno åt mig lite av din kunskap? Vart rätt så imponerad av ditt garage. Måste nog skaffa ett jag med så man har någon stans att meka.

Jag fick aldrig känslan av att northcar östersund var verkstad för alfa bara att de kunde sälja alfa. Däremot brukar det inte ens stå något till salu av vårt ädla märke när jag bodde i Ösd. 

JRS nämner du – det är en mekonomenansluten verkstad som heter så i Östersund. De hade ganska bra kunskap (bla korrekt kamremsbyte av bussosexan) och främst 90/00-talsalforna eftersom att ägaren hade ägt sådana själv. Tyvärr sålde Robban företaget i höstas och sedan blev det en annan historia. 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Rikard Olson
      Deltagare

Tages Bilservice på Klockarbäcken fixar service och mer avancerade jobb på Alfor.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.