Servo

Published by Nils Älveby on

Forum Teknik Servo

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Nils Älveby
    Deltagare

Hej

Funderar på att sätta servo på min bil, Det är en 116 gtv med 2 liters motor. Om man tar från en 75a, finns alla fästen för behållare pump etc? Är det verkligen bolt on? Något man bör tänka på? Erfarenheter från er som har gjort det?

Tobias Sundqvist
      Deltagare

Jag fick svar i denna tråd om att styrväxlarna mellan 75 och alfetta inte passar. Har dock inte provat själv. http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=33481

men det går säkert med lite jobb att få det och passa.

Tycker servo förstör lite av känslan i styrningen och att det knappast behövs men det är min högst personliga åsikt 

Alfetta Gtv -77 | 33 P4 -91 | 33 SW -89 | 75TS -89

Nils Älveby
        Deltagare

Ganska typiskt, passar i bland… men jag företog att diskussionen var lite annan, det gällde utan servo.

Byt styrväxeln till en med servo, även rattstången måste bytas eller moddas då det är andra splines eller grövre dimension. på motorn bör du ha fästen till pumpen och remskivan har säkert ett eller två spår över ( om den hade servo i sitt tidigareliv förstås) 

Benny Steen
          Deltagare

har du monterat. väldigt breda däck och/eller fel offset?  bilen är ju väldigt lättstyrd som den är ?

Nils Älveby
            Deltagare

Det blev för krångligt, trodde det var lätt….

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.