Bara för att det inte står i någon manual är det ju ingen evighetsvätska..
Har man minsta läcka kommer smutsen in och styrkänslan börjar bli sämre, tycker det är bra val att byta på en så gammal bil. Just 164 vet jag inte hur man gör på men principen lär vara samma som på min 156:
På 156 sitter två av slangarna vid vänster fram, vid kylaren ungefär. Lossa den klenare slangen, ställ en hink under och vrid ratten höger/vänster, fulla rattutslag med motorn avstängd. Häll sedan i lite ny olja och upprepa så får du sköljt ur (en del av) systemet med ren och ny olja. Återmontera slangen. Fyll upp till max på behållaren och starta bilen med locket till behållaren avskruvat, vrid ratten flera gånger till stopp höger/vänster och fyll på i behållaren efter hand.
Kör en runda, efterfyll, klart!
det har blivit en makalös skillnad på min 156 när jag gjort det. (Vet inte hur din bil är i sträng kyla men med dextron III olja i min gamla 166 blev allt till issörja vid -30 och havererade. Min 156 får istället grön servoolja och verkar trivas utmärkt med det efter 4000mil och 3-4 års ägande.
Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser