Sidokjolar GTV6 116-serie

Published by Peter Braun on

Forum Teknik Sidokjolar GTV6 116-serie

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32033
    Peter Braun
    Deltagare

      Håller på att sätta ihop min GTV6:a efter omlakeringen. Har nu en undran gällande sidokjolarna. Jag är med på clipsen som är översta raden. Där skall kjolarna hängas på. Nu är frågan hur de nedre clipsen skall se ut och hur de skall fästas mot kjolarna. Kommer tyvärr inte ihåg hur det såg ut samt att ägaren innan hade haft egna lösningar?

      #32034

      På 75:an sitter det likadana clips som du har där uppe nere och de trycker man in efter kjolen sitter där så själva “plattan med krysset” håller fast kjolen uppåt om du förstår hur jag menar.

       

      Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS

      #32035
      Peter Braun
      Deltagare

        Plattan med krysset skall vridas 45 grader. Sedan skall kjolarna hängas på. Frågan är hur de nedre ser ut?

        #32036

        Jo precis, men jag menade de nedre. På 75:an sitter de likadana clips där nere som håller fast kjolen uppåt. Vet dock inte om de ser likadant ut på gtv6:an. 

        Alfa Romeo 156 GTA & Alfa Romeo 75 TS

        #32037
        Peter Braun
        Deltagare

          Får kika på detta igen. Bilen är tyvärr 25 km hemifrån i ett garage. Verkar inte vara lätt att få tag på clips. Inte änns Highwood Alfa hade.

          #32038
          Magnus Holm
          Deltagare

            Såg av en händelse att EB Spares har klipsen jag tror du letar efter. De nyproducerar dem. 

            #32039
            Peter Braun
            Deltagare

              Det stämmer. De var inte billiga direkt Dem finns som singel och twin lip. Kan det vara så att single lip är dem som sitter längst ner på tröskeln och håller fast nederkanten på kjolen?

            Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.