Simracing

Published by Thomas Sjölin on

Forum Off Topic Simracing

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

Verkade inte få något intresse från min tråd om att köra mot varandra i F1 2019.

Själv har jag verkligen fått blodad tand. Förutom F1 2019 (snart kommer 2020) så har jag börjat köra lite Assetto Corsa och iRacing.

Skaffat ny ratt och en simrig. Inte helt klar än. Ska köpa ny TV och tänkte sätta den gamla på väggen och ha en permanent installation. Tills vidare så är det lite tillfälligt arrangemang.

Ingen annan som håller på?

Sim setup

Attachments:
    Igino Cazzola
    Deltagare

Är det inte bättre att sitta utomhus och dricka öl? 😉

Jag är fullständigt Räserskadad

Thomas Sjölin
    Deltagare

Är det inte bättre att sitta utomhus och dricka öl? 😉

Kan man ju inte göra precis varje kväll. Bra ha något göra när det regnar också, eller när ölen tagit slut. 🙂

Kan ju ställa riggen ute på altanen och köra och dricka öl samtidigt annars. Det borde väl få varvtiderna att sjunka rejält, eller? 😉

Igino Cazzola
    Deltagare

Öltorsk, ett öde värre än döden!

Om jag skall dra en parallell till Dart, en eller två öl kan möjligen sänka varvtiderna, men fler än så tror jag kommer resultera i att du spenderar för mycket tid vid sidan om.

Jag är fullständigt Räserskadad

Thomas Sjölin
    Deltagare

Öltorsk, ett öde värre än döden! Om jag skall dra en parallell till Dart, en eller två öl kan möjligen sänka varvtiderna, men fler än så tror jag kommer resultera i att du spenderar för mycket tid vid sidan om.

Jag gissar att du har rätt i det. 🙂

Thomas Sjölin
    Deltagare

Iom att det inte går göra så mycket annat så har det blivit en hel del simracing senaste tiden.

Har kört i två olika ligor i F1 2020, självklart kör jag Alfa Romeo när det är möjligt, och det går väl sådär även om jag känner jag sakta blir bättre. Den ena ligan jag kör i är dock väldigt konkurrenskraftig så att nå en topplacering är inte helt lätt.

Har börjat streama mina körningar på Youtube. Imorgon kör vi t.ex. Monaco GP, 100% racedistans, och prognosen vid dagens kval sa att det skulle bli regn.

Så, om någon är intresserad av att titta så 17.00 söndag 16 maj startar streamen på min kanal. Startar från ruta 13.

https://www.youtube.com/channel/UCJAkh3YR4YTfNe6TKaEZRDw

Thomas Sjölin
    Deltagare

Har för övrigt sedan jag la upp bilder senast skaffat en ny ratt som passar lite bättre för F1, självklart klistrat över den stegrande hästen med ett snyggare emblem.

Attachments:
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.