Skaffa Stelvio?

Published by Anders Höjlund on

Forum Allmänt Skaffa Stelvio?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Anders Höjlund
    Deltagare

Hej!

Då vi fått tillökning har det blivit dags att byta ut vår Fiat panda 4×4, en utmärkt bil om än med något begränsat lastutrymme.

Nu har jag tittat lite på Stelvion och har lite frågor.
      Vågar man köpa en -17? Hört att den är befäst med en del barnsjukdomar.

Hur ser ekonmin ut för modellen med 200hk, motorn, service, förbrukning osv.

Tack på förhand,

Anders

James Edberg
      Deltagare

köp inte första årsmodellen ;-), jag är nöjd med det mesta men den tar in för mycket vägljud, fick en stelvio utbytt pga av detta .. den var katastrof.
        min kusin har en 2021 och han helnöjd, tyst, apple carplay och vassare säten fram.

vägljudet är för mig rätt irriterande, dock inget problem när man semestrar (bra asfalt i Tyskland, Österrike och Italien).

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Magnus Nilsson
        Deltagare

Kör en 280 hk First Edition och är helnöjd. Tycker inte ljudet är så högt och det blev riktigt bra när jag bytte däck till Michelin Sport 4 istället för de Pirelli som satt på från fabrik. Har haft den på verkstaden 3 gånger på 7 år för fel, i övrigt bara service. Inga stora reparationer i mitt fall.

Lars T Andersson
          Deltagare

Vi körde en First Edition 7000 mil. Några garantiåtgärder i början som läckande bussning till torkaraxeln i bakrutan och förlorat radarlock. Sen gick den som en klocka. Stelvio nr 2 12oo mil utan problem. Inne på nr 3 nu och inga problem efter 400 mil.

Lars T

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.