Skärmverktyg, hjälp!?

Published by Ragnar Rosengren on

Forum Teknik Skärmverktyg, hjälp!?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Ragnar Rosengren
    Deltagare

Hej!

Kastar desperat (fåfängt?) ut frågan om någon i Linköpings närhet (möjligen typ Stockholm) har och kan låna ut ett “skärmverktyg”?? Dvs. en sån där mojäng man fäster i navet för att sen kunna valsa ut skärmkanten för breddning. Alternativt tipsa om var jag skulle kunna vända mig. Har inte riktigt lust att lägga ut 995 kr på Biltemas för en engångsgrej…

Vill gärna också komma i kontakt med nån som har erfarenhet av att använda en sån här “mojäng”.

Mittt främsta syfte är att vika in innerkanten på skärmen, inte så mycket att bredda.

Benny Steen
    Deltagare

jag hänger på… finns det ett i umeå trakten så behöver jag också massera bakre skärmarna på race75an, 

finns inga större krav på finesss. bara det blir bättre än slägghammare och polygrip 🙂

Lars Tersmeden
    Deltagare

Det finns en budgetvariant: ta en trästav/brödkavel/brännbollsträ/etc och rulla mellan däck och skärmkant (med hjulet upphissat så att det snurrar med). 

GTJ -73

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Tack för tipset Lars! Det funkar kanske tillräckligt bra så också, hittar jag inget verktyg så skall jag känna lite på den metoden.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.