Skillnad mellan tändspolar JTS.

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Skillnad mellan tändspolar JTS.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Sitter och ska köpa 4 nya tändspolar till Alfan (Alfa 156 JTS 04). Nu när jag har titta runt lite så ser jag att de finns 2 olika märken av dom, nämligen från Genuine och från BOSCH. Någon som vet skillnaden ifall den ena är bättre än den andra eller är det samma sak?

http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Coil_pack.shtml

Mvh.

Håkan Andersson
    Deltagare

Jag köper från Reservdelar24 till lägre pris. Originalet håller inte tillräckligt hög kvalitet om man inte tycker 12-15000 mils livslängd är OK. Rekommenderar NGK. Lite dyrare men bättre hållbarhet dvs Du behöver aldrig byta mer även om Du kör bilen till sitt slut vid 25-30000 mil.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Okej jo då kan de vara värt att investera till NGK, prisskillnaden var ändå inte allt för stor. 

Kenneth Larsson
      Deltagare

Öhhhh – pratar ni båda om samma sak? Gör NGK tändspolar?

Inlägg av Kenneth Larsson på 2015-10-12 21:33

Öhhhh – pratar ni båda om samma sak? Gör NGK tändspolar?

Tänkte exakt samma sak innan jag kollade upp det på Reservdelar24  men tydligen så gör dom det 

http://www.reservdelar24.se/ngk-7004111.html

Peter Andersson
        Deltagare

Är rekommendationen fortfarande att välja NGK framför exvis Bosch?

Tips ang. misständningar jts är byta stift till ngk. Haft misständningar på min o bytt 2 spolar (vilket hjälpte), de andra två och sista bytte jag stift o det hjälpte. Kan va värt o prova innan man köper en 800:- spole. De dåliga stiften hade gått 3000mil o var inte billigast.

Peter Andersson
          Deltagare

Nu köpt de rätta stiften dvs NGK part nr  46521529 de jag använder nu är tydligen inte rätt enl alfaworkshop (trots att de en gång sålt de till mig) Hursomhelst så är frågan med vilket moment man ska dra stiften, finns det ett sådant angivet? Motorn är 2.0 JTS.

Igino Cazzola
            Deltagare

Inlägg av Peter Andersson på 2017-01-10 20:41

Nu köpt de rätta stiften dvs NGK part nr  46521529 de jag använder nu är tydligen inte rätt enl alfaworkshop (trots att de en gång sålt de till mig) Hursomhelst så är frågan med vilket moment man ska dra stiften, finns det ett sådant angivet? Motorn är 2.0 JTS.

Enligt det där Internet är 46521529 ett BKR6EKPA i snyggare förpackning. De skall dras med 28 Nm.

Jag är fullständigt Räserskadad

Peter Andersson
              Deltagare

Tack för åtdragningsmoment och tipset att byta stift. Hade relativt nybytta stift men ej NGK. Efter stiftbyte så har inga larm kommit, hoppas det håller sig så.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.