Skivbromsar bak GTV6 -87

Published by Nihat Dizdar on

Forum Teknik Skivbromsar bak GTV6 -87

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Nihat Dizdar
    Deltagare

Dum fråga om bromsskivor till GTV6 men chansar på snabb hjälp här i vårt eminenta forum.

Vad är det för håldiameter för bultarna till bakre skivorna på en GTV6? Finns tydligen både 8 och 10 mm håldiameter.

Till saken hör att min är en GTV6 GP  -87, alltså sista årsmodellen om det har betydelse.

Hade naturligtvis kunnat hissa upp och skruva er en bult och kollat men har ingen lyft och vill beställa korrekt delar snarast. Planerar att handla från Highwoodalfa men ni kanske vet bättre ställen där jag kan handla bromsskivor, belägg, velourklädda gummilister samt komplett avgassystem? Har själv letat runt på nätet en hel del men ingen av de jag koillat har allt det jag behöver. Velourklädda gummilister till dörröppningarna samt bakre sidorutorna vara störtomöjligt att finna. Tar tacksamt emot tips

Nihat Dizdar

Björn Hedberg
    Deltagare

Jag har bara sett 10 m.m på v6 bilar .www.bildelaronline24.se har skivor bak för 174 kr styck bak ( skriv in alfa 75 v6 3,0 i sök fält samma som gtv6 som ej gav något resultat vid sök försök )

Nihat Dizdar
    Deltagare

Inlägg av Björn Hedberg på 2016-08-17 18:33

Jag har bara sett 10 m.m på v6 bilar .www.bildelaronline24.se har skivor bak för 174 kr styck bak ( skriv in alfa 75 v6 3,0 i sök fält samma som gtv6 som ej gav något resultat vid sök försök )

Många tack för tipset Björn. När jag kollade med mobilen så fick jag faktiskt upp de samma för GTV (116) som 75 V6 3,0.

Är bromsklossarna bak med slitagesenor och kablage eller utan?

Nihat Dizdar

Björn Hedberg
    Deltagare

Du kan använda klossar med varnarkablar och även de som saknar varnarkablar .om du har en bil med varningssystem så får du koppla samman kablarna som skulle ha suttit på klossarna .( jag har använt klossar från tidig gtv6 i alfa75 och tvärtom beroende på vad jag fick tag på )enklast är att köpa med kablar ,de går ju att klippa bort.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.